Vetélytársai kínálnak élőben streamelhető sportközvetítéseket is, a piacvezető cég a jövőben se tervezi ilyesmivel bővíteni a kínálatát.
Amikor a Netflix berobbant a piacra, akkor az volt benne a vonzó újdonság, hogy a régi, televíziós modellel szemben egyben megkaptuk a sorozatévadokat, aztán mindent magunknak oszthattuk be. Azóta viszont kiderült, hogy ez valójában nem jó a sorozatoknak, ugyanis míg a Netflix-sorozatokról nagyrészt max. egy hétig beszéltek az emberek, addig a mondjuk az új Trónok harca évad több héten keresztül folyamatosan témát szolgáltatott az embereknek.
És mint kiderült, bizony igényünk van rá, hogy egy sorozat amolyan közösségi élményt adjon. Hogy mindenki várja együtt a következő epizódot, meg csatlakozzon másokhoz az elnyújtott izgalomban. Kényelmes, hogy a saját időbeosztásunkhoz igazíthatjuk kényelmesen a műsorfogyasztásunkat, de szükségünk van arra is, hogy valamiféle közösségi élményt is adjon ez.
Ennek a felismerésnek a terméke lehetett az, hogy a Hulu, a Peacock és az Amazon Prime elkezdett élő sporteseményekhez is streamet biztosítani. A focimeccsek például élőben zajlanak és egyfajta kollektív élményt adnak a képernyőkön keresztül is. Az Amazon pedig az utóbbi években alaposan be is vásárolt közvetítési jogokból. A francia bajnoksághoz például exkluzív jogaik vannak.
A Netflix vezére, Ted Sarandos viszont egyáltalán nem tervezi bővíteni a Netflix kínálatát a jövőben se sportközvetítésekkel. Azon túl, hogy nagyon drágák a jogok hozzá, továbbá már rég kiépült elosztórendszerrel versenyeznének a piacon, elmondta, hogy az üzleti modelljükhöz se igazán passzol.
A termékünk lényege, hogy bármikor fogyasztható és reklámmentes, a sportközvetítések meg élőben szoktak menni és tele vannak reklámokkal.
(Forrás: A.V. Club)