A Netflix piaci értéke csaknem ötödével zuhant, miután a vállalat az első negyedévre az előfizetők számának drámai lassulását jósolta, mivel a világjárvány okozta streaming-boom kifulladt, és az újabb riválisok, például a Disney+ egyre nagyobb konkurenciát jelent.
A Netflix arra számít, hogy az év első három hónapjában csak 2,5 millió új előfizetővel bővül világszerte, ami jóval elmarad a 2021 első negyedévében regisztrált 4 milliós számtól, és csaknem fele az elemzők által várt növekedésnek. A streamingszolgáltató részvényei közel 20%-kal, majdnem 45 milliárd dollárral (14 ezer milliárd forint) zuhantak, mivel a befektetők megijedtek a növekedés váratlan lassulásától.
Miközben a megtartás és az elköteleződés továbbra is egészséges, az akvizíciók növekedése még nem állt be a Covid előtti szintre
– nyilatkozta a Netflix, rámutatva a Covid-túlsúlyra és a makrogazdasági nehézségekre.
A Netflix 8,3 millió új előfizetővel bővült a tavalyi utolsó negyedévben, köszönhetően olyan sikerprodukcióknak, mint a Leonardo DiCaprio és Jennifer Lawrence által fémjelzett Don't Look Up című mozi, valamint a Squid Game.
Összességében a vállalat tavaly 18,2 millió új előfizetővel bővült, ami fele a 2020-as számnak, amikor a világjárvány streaming-boomot gerjesztett, mivel az emberek a bezártság idején az unalom enyhítésére törekedtek.
A Netflix elismerte, hogy a streaming-háború a riválisokkal – például a Disneyvel, az Apple-el, az HBO Maxszel – szemben egyre élesedik.
A fogyasztóknak mindig is sok választási lehetőségük volt, amikor a szórakozásra szánt idejükről volt szó, a verseny az elmúlt 24 hónapban csak fokozódott, mivel a szórakoztatóipari vállalatok világszerte fejlesztik saját streaming kínálatukat
– közölte a vállalat.
Forrás: The Guardian