Lil Frakk legújabb videoklipjében előadótársaival, Kapitány Mátéval és Ressel, visszarepítették a hallgatókat 2003-ba. Ekkor került a mozikba Antal Nimród filmje, a Kontroll. A nosztalgia miatt pár sor a zenéről, valamint a klasszikussá vált alkotásról is.
Tipikus esti reggelek. A 4-es 6-os vonalán leszállok a villamosról, majd lecibálom magam a Blaha aluljárójába. A padlón néha még heverészik egy-két hajléktalan, de az is lehet, hogy már csak pár szűrőig szívott cigarettacsikk és sörösdoboz emlékeztet arra, hogy hol is töltötték az éjszakát. A látvány nem túl kellemes, ne is beszéljünk a szagokról.
Továbbhaladva, a mozgólépcsőkön lefelé a kettes metró vonalához jutok. A sínek mellett állva rendszeresen eszembe jut a Kontrollnak az a jelenete, amelyben a szereplők életükért loholva menekülnek az éjféli Express előtt – ezzel szerintem nem vagyok egyedül.
A zene előadói is biztosan átérzik ezeket a gondolatmeneteket, így egyértelmű, rendkívül precízen nyúltak hozzá az eredeti anyaghoz. Látványvilágában és zenei alapban tűpontosan emelik vissza a hangulatot, amelyet a fullasztó és nem túl kellemes aluljárókban, metrómegállókban érzünk, és ami a film atmoszféráját is adja.
A visszautalások zöme abban rejlik, hogy a szövegrészletekben fellelhető Bulcsú neve, aki a film főszereplője. Emellett az ikonikus macijelmezes lány is megjelenik a klipben, akit az azóta semmit sem változott Balla Eszter kelt újra életre.
Az említett színésznő mellett annak idején főszerepben láthattuk többek között Csányi Sándort, Mucsi Zoltánt, Badár Sándort és Nagy Zsoltot is. A film pedig akkora siker volt, hogy ez vezetett Antal Nimród nemzetközi és hazai sikeréhez is.
Persze a forgatás rengeteg izgalommal járt.
A forgatás mindössze negyven napig tartott, ám ez nem teljesen igaz: a felvételek kizárólag éjszaka készülhettek, és budapesti metróban való forgatásra csupán öt órányi forgatási engedélyt kaptak az alkotók.
Továbbá az engedélyek megszerzéséhez Antal Nimródnak 9 hónapon keresztül kellett tepernie; a feltételek között többek között az is szerepelt, hogy a film elején Aba Botond (a BKV akkori vezér-igazgatója) elmondja a mára már jól ismert monológját.
Szerző: Prokaj Tamás