Marilyn Monroe korai halála ellenére beírta magát a popkultúra felejthetetlen ikonjai közé, s ezzel együtt Hollywood legemlékezetesebb szexszimbólumává vált. A színésznőt megannyi filmszerepben láthatta a nagyérdemű, mi pedig összegyűjtöttünk ötöt, amik alapdarabok, s amelyeket semmiképp se hagyj ki!


5. Niagara (1953)

E film noir segített Monroe-t feltenni a filmes térképre. Egy elégedetlen háziasszonyt alakít, aki férjével, egy traumatizált háborús veteránnal (Joseph Cotten) nyaral a Niagara-vízesésnél. Ám egy a közelben tartózkodó házaspár (Jean Peters és Max Showalter) véletlenül belekeveredik Monroe Cotten meggyilkolására irányuló tervébe.

A szőke szexszimbólum pedig tökéletes femme fatale-nak bizonyul az alkotásban.

4. Buszmegálló (1956)

A musicalek és könnyed vígjátékok évei után Monroe William Inge Broadway-darabjának adaptációjával bebizonyította, hogy képes drámai színésznő lenni.

Az ő alakítása sok szempontból jobb, mint maga a film, amelyben egy szalonénekesnőt alakít, akire felfigyel egy naiv rodeóelőadó (Don Murray). A férfi könyörtelenül üldözi a lányt, és megpróbálja rávenni, hogy menjen hozzá feleségül, és éljen a montanai farmján. Joshua Logan rendező soha nem mélyül el teljesen a Murray karakterét mozgató megszállott és egészségtelen viselkedésben, ami miatt ez az egykor tabunak számító történet szörnyen elavultnak tűnik. A színésznő azonban ebben a szerepben megmutatja, hogy több volt, mint csupán egy szexbomba.

3. Szőkék előnyben (1953)

Talán nincs is lélegzetelállítóbb páros, Marilyn Monroe és Jane Russell duójánál, akik Howard Hawks elbűvölő adaptációjában, Anita Loos Broadway-klasszikusában játszanak együtt.

A Szőkék előnyben című film középpontjában két tánconő áll, akik Párizsba hajóznak, ahol Monroe karaktere egy fiatal milliomoshoz (Tommy Noonan) szeretne feleségül mennie. Útközben azonban találkoznak egy magándetektívvel (Elliott Reid), akit azért bérelt fel a milliomos férfi apja, hogy kiderítse, a lány nem csak egy újabb aranyásó-e.

2. Kallódó emberek (1961)

John Huston Kallódó emberek című filmjének háttértörténete tragikusabb, mint gondolnánk. Clark Gable még a bemutató előtt meghalt, Monroe nem sokkal később követte, Montgomery Clift pedig csak három további filmet forgatott 1966-ban bekövetkezett korai halála miatt.

Az Arthur Miller által írt film egy gyönyörű, elvált nő szerelmi élete körül forog, aki rajongásig imád egy már-már túlkoros cowboy-t (Gable), aki társaival (Clift és Eli Wallach) együtt „alkalmatlan" lovakra vadászik, hogy eladják egy kutyatáp cégnek.

A film a maga idejében bukás volt, de napjainkra kisebbfajta remekműként kelt életre, ami nagyrészt tragikus háttértörténetének köszönhető. Monroe különösen jó a szerepben, s egyben megrázó nézni, ha figyelembe vesszük saját magánéletét, amiből valószínűleg sokat meríthetett az alakításhoz.

1. Van, aki forrón szereti (1959)

Monroe talán soha nem volt olyan csábító, mint ebben a remek vígjátékban, s amely tökéletes szerepet adott neki egyedülálló bájához és karizmájához.

A film alapfeltevése szinte már akkora ostobaság, hogy indulhatna az olimpián is, ám Billy Wilder szellemesen, szexisen és stílusosan valósította meg mindezt a filmvásznon. A legendás színészpáros, Jack Lemmon és Tony Curtis chicagói zenészeket alakítanak, akiknek menekülniük kell, miután szemtanúi lesznek egy maffiagyilkosságnak. Kétségbeesetten próbálják elkerülni a feltűnést, ezért úgy döntenek, hogy női ruhát öltenek, és csatlakoznak egy csupán nőkből álló zenekarhoz, amelynek a vadítóan szexi Virág (Monroe) az énekesnője. Miközben Curtis úgy próbál romantikázni Monroe-val, hogy Cary Grant hasonmását is eljátssza, Lemmon azon kapja magát, hogy egy gazdag agglegény (Joe E. Brown) üldözi, ami minden idők egyik legviccesebb fináléjához vezetett.

A Van, aki forrón szereti még hosszú évtizedek után is az egyik legjópofább vígjáték, ami valaha készült.


A figyelmetekbe ajánljuk