Harper's Magazine új esszéjében Martin Scorsese kemény kritikákat fogalmaz meg a jelenlegi filmipar helyzetéről. Az „Il Maestro" címet viselő írás leginkább Federico Fellini rendezőre fókuszál, de sokkal inkább belemerül a streaming mostani helyzetébe és annak hatásaira.
Scorsese kitért arra, mi történik majd a mozival és a filmművészettel, ha a forgalmazásban és a filmnézésben egyeduralkodóvá válnak a streamingoldalak. Ezekről pedig tudni lehet, hogy az algoritmusnak köszönhetően általában olyan műfajú filmeket ajánl nekünk – a Netflixnél is így van – amiket általában megnézünk, vagy jobban érdeklődünk irántuk.
„Tizenöt évvel ezelőtt a „tartalom" kifejezés csak akkor hangzott el, amikor az elemzők a komoly színvonalon vitatták a filmeket, majd állították szembe a formával. Azóta egyre gyakrabban halljuk ezt a szót a médiavállalatok új vezetőitől, akik többsége semmit sem tud a filmművészet történetéről, és nem is érzik szükségesnek, hogy bármit is megtanuljanak róla"
– olvasható a rendező esszéjében.
Majd felvette a legfőbb kérdést vajon mi lesz velünk, ha a streaming leigázza a mozit?
„Ha a néznivalót algoritmusok javasolják az alapján, amit addig megnéztél, és ezek a javaslatok téma vagy műfaj szerint érkeznek, akkor mivé válik a mozi művészete?"
Természetesen Scorsese nem csak a médiaszolgáltatókat szidja publikációjában, ami furcsa is lenne, hiszen ő maga is készített egy filmet a Netflixnek. Az Ír hatalmas sikert aratott.
Az esszé nagy része Felliniről szól, aki szerinte a mozi virtuóza volt:
„A hatvanas években Federico Fellini több lett, mint egyszerű filmes. Chaplinhez, Picassóhoz és a Beatleshez hasonlóan ő is sokkal nagyobb volt, mint a saját művészete"