A BOTANIQ Turai Kastély lett a régió első Krug Ambassade-ja. A champagne-ház ezzel a megnevezéssel illeti azt a világszerte mindössze 184 vendéglátóhelyet, amely a Krug filozófiáját, illetve értékrendjét hitelesen és őszinte szenvedéllyel képviseli, és amely a ház rajongói számára megkérdőjelezhetetlen minőségi garanciát jelent.
BOTANIQ Turai Kastély
A Fine Brands Company-val, a Moët Hennessy hivatalos magyarországi forgalmazójával létrejött együttműködésnek köszönhetően, a BOTANIQ a régióban egyedülálló Krug-kínálatot biztosít, exkluzív hozzáféréssel a teljes termékportfólióhoz. Így a szálloda és étterem vendégei Magyarországon is megkóstolhatják a világ legkiválóbbjai közé sorolt champagne-okat, a ház zászlóshajója, a Grande Cuvée pedig folyamatosan elérhető lesz pohárral is.
A champagne-kínálat mellett a kastélyba látogató vendégek a 19 szoba közül a Krug lakosztályt is választhatják, ahol az enteriőr a champagne-márka karaktere alapján lett kialakítva.
Langó Tamás, a BDPST Group executive sommelier-je
BOTANIQ Turai Kastély
„A Krug Ambassade nem egy díj vagy ajándék” – fogalmazott Langó Tamás, a BDPST Group executive sommelier-je, akit a Clarisse étteremben végzett kiemelkedő munkájáért a Michelin Guide is díjazott.
„Az az étterem vagy hotel nevezheti magát Krug Ambassade-nak, amely esetében a minőség iránti elköteleződés megkérdőjelezhetetlen. Ez a komoly hagyományokraépítő világmárka ezzel jelzi, hogy közös úton járunk és azonos értékeket tartunk fontosnak.”
BOTANIQ Turai Kastély
A bejelentéssel egy időben rendezték meg, a 2015 óta hagyománnyá vált, nemzetközi Single Ingredient eseményt, amely keretében Magyarországon is bemutatták a ház által választott idei alapanyagot, a citromot. A Maison Krug minden évben olyan hozzávalót választ, amely az egész világon könnyen elérhető, de feldolgozása mégis különlegessé teszi az ételeket, ezzel is jelképezve a séfek és országok egyediségét. A Krug Ambassade-ok séfjeit arra kérik, hogy ezen hozzávaló által inspirálva találjanak ki olyan, a saját kultúrájukra jellemző, mégis szokatlan fogásokat, amelyek tökéletesen harmonizálnak a Krug Grande Cuvée és a Krug Rosé ízjegyeivel, és kiemelik azokat. A korábbi évek után, többek között a rizst, burgonyát és hagymát követve, idén – első gyümölcsként – a citromra esett a választás, amely a frissességet, ropogósságot és a lendületes energiát képviseli 2023-ban.
A kifejezetten erre az alkalomra készített menüsor fogásai a jövőben elérhetőek lesznek akastély Clarisse éttermében is az egyedülállóan széles Krug-kínálat mellett.
Farkas Richárd, Langó Tamás, Szűcs György
BOTANIQ Turai Kastély
A Krug x Lemon eseményre a BOTANIQ Turai Kastély séfje, Szűcs György és Farkas Richárd, a BDPST Group kreatív séfje közösen álmodta meg a magyar hagyományokra építő, egyben a citrommal ötvözhető menüsort. A vendégek megkóstolhatták a séf „pisztráng, fekete citrom, sóska” elnevezésű fogását is, amely a Krug The Zeist Is Yet To Come szakácskönyvben is helyet kapott.
A Krug-házat 1843-ban megalapító Joseph Krug álma az volt, hogy minden évben, az évjárat sajátosságaitól függetlenül, a lehető legtökéletesebb champagne-t alkossa meg. Joseph Krug abban hitt, hogy a champagne esszenciája maga az élvezet, ezért, kortársait megelőzve, egy egészen új kategóriát teremtett. A szőlőültetvényen belüli parcellák és az onnan szüretelt szőlő borának egyediségét messzemenőkig tiszteletben tartotta, a reserve borokból pedig olyan sokszínű készletet alakított ki, amely lehetővé tette, hogy évről évre ugyanazt a kiemelkedő minőségű és karakterű champagne-t készíthesse el.
A Krug champagne-kínálatán belül tehát nincs minőségi hierarchia; az egyes tételek között csupán az a különbség, hogy más-más módon fejezik ki a tökéletességet. A ház alapítójának filozófiáját a Krug család immár hatodik generációja közvetíti a palackokon keresztül a champagne rajongói felé. A Krug 1999 óta a Moët Hennessy, az LVMH luxusmárka-csoport bor- és szeszesital divíziójának tagja.
Ted Lelekas, a Moët Hennessy regionális márkanagykövete
BOTANIQ Turai Kastély
Az esemény a Fine Brands Company (FBC) kreatív együttműködésével valósult meg. A menühöz Romain Cappelaere, a Maison Krug képviselője, valamint Ted Lelekas, a Moët Hennessy regionális márkanagykövete prezentálta a champagne-okat. A Fine Brands Companyés a Moët Hennessy közös munkája már több évre tekint vissza hivatalos hazai forgalmazóként. Rozsnyói Krisztián, a Fine Brands Company értékesítésért és marketingért felelős vezetője így nyilatkozott az együttműködésről:
„Nagy öröm számunkra, hogy az idei évben Magyarországon egy exkluzív Krug x Lemon esemény alkalmával mutathattuk be a nemzetközi és hazai újságírók és champagne-szakértők számára a közös munkánk eredményét. Különleges szakmai kihívás a világ vezető champagne márkáival dolgozni, és a márkatulajdonos iránymutatása és az általuk adott inspirációk alapján a lokális piacra releváns, a személyiségüket megragadó és még magasabb szintre emelő márkaépítő kommunikációt meghatározni és az ehhez tartozó hosszútávú partneri kapcsolatokat kialakítani. A KRUG Single Ingredient esemény egy kiváló alkalom volt arra, hogy a BOTANIQ Turai Kastéllyal együttműködve, egy igazán különleges környezetben szólíthassuk meg a célközönségünket, ahol egy minden érzékszervre kiterjedő élményt kínálhattunk számukra.”