Egy szeptemberben megnyílt kiállítás megkérdőjelezi a 450 millió dolláros (180 milliárd forint) festmény eredetét.
A madridi Prado Múzeumban nemrég megnyílt Leonardo da Vinci-kiállítás katalógusa szerint a Salvator Mundi (1500 körül) nem tekinthető kizárólag a művész alkotásának – írja a RobbReport.
A kiállítás, amelynek címe: „Leonardo és a Mona Lisa másolata. A művész műtermi gyakorlatának új megközelítései" egy szeptemberben nyílt tárlat,amelynek középpontjában a reneszánsz mester leghíresebb festményének Pradóban található másolata áll. A kiállítást Ana González Mozo, a Prado restaurálási osztályának vezető technikusa szervezte.
A kiállítás leírása szerint a tárlat "egy ambiciózus kutatási projekt eredménye, amelyet a Prado más nemzetközi intézményekkel – például a Musée du Louvre-val, a Sorbonne molekuláris régészeti laboratóriumával és a londoni National Galleryvel – párhuzamosan és azokkal együttműködve valósított meg.
A kiállítás katalógusa két részre osztja Leonardo és körének műveit: "Leonardo által" és "Leonardo műhelyének tulajdonított vagy Leonardo által engedélyezett és felügyelt" művekre bontotta szét az alkotásokat. González Mozo a Salvator Mundit az utóbbi kategóriába sorolta.
A Salvator Mundi című festmény.
Wikipédia
A Salvator Mundi az elmúlt években azért került a címlapokra, mert 2017-ben a Christie's New York-i árverésén 450 millió dollárért (180 milliárd forint) kelt el, amivel egyértelműen rekordot döntött az aukciókon elkelt műalkotások tekintetében.