Biztosan ismerős az érzés, amikor egy régóta várt videoklipet, interjút, vagy éppen riportot nézel a YouTube-on, ám azt rengetegszer félbeszakítja egy-egy reklám. Habár a jelenség már önmagában is idegesítő, a platform hamarosan azt is befolyásolni fogja, hogy az adott videónak melyik pontján legyen hirdetés, elsősorban mesterséges intelligencia segítségével.
A techvállalat május 14-én, a New York-i Upfront prezentációja során jelentette be az új hirdetési tervét. Mint kiderült, a platform nemsokára célzottan a videók legizgalmasabb pontjai után helyez majd el reklámokat – írja a TechCrunch.
A Peak Points névre keresztelt technológia a Google Gemini mesterséges intelligenciát használja majd a YouTube-videók elemzésére, és azonosítja azokat a pillanatokat, amelyekről úgy véli, hogy a legnagyobb nézői elkötelezettséggel bírnak, vagy érzelmileg a legnagyobb hatással vannak ránk, majd azt javasolja, hogy a hirdetést közvetlenül ezek után helyezzék el.
Illusztráció
Fotó: simona pilolla 2/Shutterstock
A tervek szerint a Point Peaks célja, hogy a hirdetők akkor ragadják meg a felhasználók figyelmét, amikor azok a legjobban érdeklődnek az adott tartalom iránt.
Ajánljuk figyelmedbe! Átalakuló világrend: ilyen munkák várnak majd ránk az AI uralta jövőben
Ez a megközelítés hasonlít a néző érzelmeit megcélzó érzelemalapú stratégiához, ahol a hirdetők a videó által kiváltott érzelmekhez igazodó hirdetéseket helyeznek el. A stratégia szerint akkor érdemes a reklámot a néző elé tárni, amikor éppen felfokozott érzelmi állapot él át.