
Weiler Péter új kiállítása: itthon vagy otthon a világban?
Weiler Péter legújabb tárlata, a Kár lett volna disszidálni retrospektív folytatása, ismét a maradás és a távozás örök dilemmáját járja körül – ezúttal nemcsak személyes, hanem kollektív távlatban.
Az Apollo Gallery tereiben olyan magyar hősök előtt tiszteleg, akik világhírű teljesítményt nyújtottak – sokan közülük emigrációban –, mégis megőrizték identitásukat és kötődésüket a hazához.
A kiállítás központi darabjai új olaj-vászon portrék, amelyek érzékeny festőiséggel idézik meg a kivételes tehetségek belső világát. A felső szinten zománcmunkák idézik meg a Pécsi Műhely örökségét, és egyben Weiler saját gyökereihez való kötődését is. A Void sorozat félhomályos termeiben pedig az emlékezet és az otthon elhalványulása válik fő témává: a minimalista kompozíciók a tűnő időről és az elszakadás fájdalmáról szólnak.
Weiler kiállítása nemcsak kérdéseket tesz fel – lehet-e itthon maradva világhírűvé válni? –, de egyúttal erőt is ad: emlékeztet arra, hogy bárhogy döntünk, a múltunk nélkül nincsen jövőnk.
Olvasd el ezt is!