A kozmetikai cégek az eladás iránti igénytől vezérelve a lehető legerőteljesebb állításokat használják termékeik forgalmazására, amivel gyakran összezavarják a vásárlókat. Egy kis kutakodással azonban rájöhetünk, hogy ezek a kijelentések nem teljesen igazak, sőt némelyik egyenesen megtévesztő. Íme a szépségipar öt leggyakoribb félrevezetése!
Cruelty-free megvezetés
A jól ismert szimbólum 2016-ban kezdett népszerűvé válni, de vajon a „cruelty-free"-állítás miért lehet olykor félrevezető? Az Európai Unióban 2013 óta tilos az állatokon végzett tesztelés, így ennek a logónak a feltüntetése az itt készült kozmetikai termékeken felesleges. Viszont az Európai Unión kívül forgalomba kerülő kozmetikumok esetében végezhetők állatokon kísérletek, a szabályozás pedig nem veszi figyelembe ezeket az eseteket. Így sajnos attól még, hogy egy európai márka Kínában jelen van, nem jelenti azt, hogy cruelty-free.
Ez is érdekelhet: Bőrápolás 50 felett − Jennifer Lopez elárulta rutinját
Nem mérgező (non-toxic) termékek
A piacon nincsenek mérgező kozmetikumok. Olyan termékek sincsenek, amelyekből hiányzik a természetes eredet. Minden termék szigorú biztonsági intézkedéseken esik át, így ezek az állítások szükségtelenek. A teljesen természetes vagy organikus termékek népszerűsítése érdekében a vállalatok hamis állításokat használnak más produktumok lejáratására.
Ez persze nem jelenti azt, hogy minden egyes kence ugyanolyan jó. Akadnak olyan összetevők, mint a parfüm, az alkohol, szilikon és társaik, amelyeket érdemes kerülnie egy tudatos szépségápolónak, ugyanakkor ettől még ezek nem mérgezők.
Olvasd el ezt is! Öt meglepő tény a szépségiparról, amiről eddig nem hallottál
Ránctalanítás, foltok eltüntetése
A ránctalanító vagy sötét foltok elleni reklámok elhitetik velünk, hogy egy kozmetikai termékkel valóban eltüntethetjük a már meglévő problémákat. Az igazság azonban az, hogy ezt még az olyan bizonyítottan aktív hatóanyagok sem tudják elérni, mint a retinol. Maximum csak kisimítani tudjuk őket, vagy bizonyos mértékig késleltetni a kialakulásukat, ezért ajánlott minél fiatalabb korban elkezdeni a tudatos bőrápolást.
Ennek ellenére ezek az állítások folyamatosan megjelennek a marketingkampányokban és a csomagolásokon, és még időkeretet is ígérnek e hatások elérésére, de ezt nem lehet készpénznek venni.
Hajserkentő szerek
A hajnövekedés serkentése a férfiak és a nők számára rendkívül fontos, hiszen a legtöbben tartunk a hajhullástól és a kóros hajvesztéstől. Azonban ebben az esetben is egy olyan kórképről beszélünk, amelyet csak gyógyszeresen lehet konkrétan kezelni. Egy kozmetikai termék legfőképp csak a haj megjelenését javíthatja.
Egyetlen kozmetikai termék vagy annak összetevői sem állíthatják helyre, korrigálhatják vagy módosíthatják az élettani funkciókat farmakológiai, immunológiai vagy metabolikus hatás révén.
Narancsbőr elleni készítmények
Nagyon nehéz megszabadulni a zsírtól és a narancsbőrtől még a megfelelő testmozgással és kiegyensúlyozott táplálkozással is, így minden erőfeszítés nélkül bízni egy kozmetikumban teljesen badarság. A szakértők mindegyike egyetért azzal, hogy a cellulitot nem lehet eltávolítani, egy krém nem tudja olyan mértékben feszesíteni a bőrt. De akkor mégis miért léteznek ezek a termékek?