Mi a titok? A Pannon Filharmonikusok a következő évadban erre a kérdésre keresi a választ. Vajon miért szereti a közönség a pécsi együttest annyira, hogy majd minden koncertje teltház előtt zajlik Budapesten is? Miért ül egyre több fiatal a Müpa nézőterén? Segítség a megfejtéshez: a zenekar gondosan megválogatja a koncertjein elhangzó műveket, előadókat, pallérozza tudását és fejleszti hangszerparkját, a közönség tagjainak ízlése, temperamentuma, műveltsége és lelki világa egyedi kulcsként nyit kaput a zenének. A Pannon bérletsorozat május 31-ig kedvezménnyel meghosszabbítható, de szeretettel várják a sorozat iránt újonnan érdeklődőket is.
Ez a titok nem titok. Nincs rajta pecsét. Megtörhetetlen áll nyitva előtted. Vagy mégsem? Inkább hétpecsétes? Az ihlet, a zeneszerző, a karmester, a muzsikus, a hangszer, a hanghullám pecsétje után a hetedik talán te magad vagy? Te. A befogadó. Akiben rezonál a hang, aki tiszteli a művészt, csodálja a karmestert, ízleli a műveket és szomjazza a katarzist. A komolyzene a mi közös titkunk, és Te vagy hozzá a kulcs
– üzente a társulat a közönségének.
Az évad első műveként ProkofjevII. zongoraversenye azonnal kiszakít a hétköznapi valóságból. A rendkívüli technikai, szellemi energiát igénylő versenymű előadója Tom Borrow, az alig 23 éves zongorista csillag. A nyitókoncert második műve a Bruckner-év tiszteletére a szerző IX. szimfóniája, amely az életmű összegzése és esszenciája.
Kesselyák Gergely vezető karmester
Dékány Zsolt/PFZ
Novemberben neves kórus, énekesek és Mácsai Pál narrációja a gyászról az élet színére fordítja a hallgatóság belső tekintetét: a 80 éve történt holokauszt közös meghurcoltatása, az egyéni tragédiák és a személyes elmúlás feletti szomorúságot az élet dicsőítése követi. Kesselyák Gergely vezető karmester, aki a közönség tetszését is kereső alkotások revideálására törekszik, Bernstein több mint 150 főt igénylő előadói apparátusú Kaddis szimfóniája mellé Penderecki szelíd hangú Kaddisát és Korngold gyönyörű Allelujában végződő pár perces művét illesztette.
Januárban Maestro Varga Gilbert folytatja a komolyzenei előadók fiatal tehetségeinek a bemutatását, és a klasszikus alkotások hártyavékony, mégsem áttetsző rétegeinek megfejtését. A koncerten fellépő Seohyun Kim a jövő nagy hegedűs generációjának alig 15 éves képviselője. Az általa játszott, Wieniawski hegedűverseny mellett a koncert arra a titokra keresi a választ Gounod, Bartók és Richard Strauss műveivel, hogy vajon a szerepek mozgatnak bennünket, amelyeket játszunk, vagy mi alakítjuk azokat?
A márciusban elhangzó BeethovenHegedűverseny az emberszeretet és életöröm kifejezése, amely Viktoria Mullova játékával a közönség számára is hozzáférhetővé teheti az öröm szívbe rejtett titkos rekeszét. Csajkovszkij életművének utolsó alkotása összegzése egy érzékeny és termékeny művészéletnek, széles érzelmi skálája a közönség tagjai számára is ismerős lehet. Az est karmestere az idősek bölcsességét meghazudtoló mélységek átélésére, és a fiatalok magasba szárnyalására egyszerre képes tehetség, Nicolò Umberto Foron lesz.
Az évadzáró koncert az öt hangverseny érzelmi hullámzását a játék és derű vizeire evezi. Bogányi Tibor személyisége garantáltan mosolyt csal az arcokra, Dejan Lazić zongoraművész az életvidám Mozart jobb kezeként játszik és zeneszerzőként is bemutatkozik. Az évadot BrahmsII. szimfóniája zárja, melyről egy barátja azt írta, hogy „tiszta kék ég, forráscsörgedezés, napfény és hűvös zöld árnyék”.