Azt már régóta tudjuk, hogy a több órás ülőmunka nem egészséges az emberi szervezet számára. Mennyi testmozgásra van azonban szükség ahhoz, hogy ellensúlyozzuk az íróasztal mögött töltött napok negatív egészségügyi hatásait?


Egy új tanulmány azt sugallja, hogy napi kb. 30-40 percig kell izzadva mozogni ahhoz, hogy egyensúlyban legyünk.

A kutatás szerint a napi 40 perces közepes vagy erőteljes intenzitású fizikai aktivitás körülbelül megfelelő mennyiségű ahhoz, hogy kiegyenlítsük a 9-10 órás mozdulatlan ülést – bár bármilyen testmozgás vagy akár csak felállás bizonyos mértékig segít, ezért érdemes erre odafigyelnünk. Ez egy korábbi tanulmány elemzésén alapul, négy különböző országban összesen 44 370 ember bevonásával készült tesztet elemeztek, akik valamilyen fitneszkövetőt trackert, követő alkalmazást hordtak.

Az elemzés megállapította, hogy a mozgásszegényebb életmódot folytatók körében általánosságban véve nőtt a halálozás kockázata, ha a közepes és erőteljes fizikai aktivitással töltött idő csökkent.

"Azoknál az aktív egyéneknél, akik körülbelül 30-40 perc közepes vagy intenzívebb fizikai aktivitást végeznek, a magas üléssel töltött idő és a halál kockázata közötti összefüggés nem különbözik szignifikánsan azoktól, akik kevesebb üléssel töltött idővel rendelkeznek"
– írják a kutatók publikált cikkükben.

Unsplash/NeONBRAND

Más szavakkal, az intenzív tevékenységek – mint a kerékpározás, gyors séta, kertészkedés – csökkenthetik a korábbi halálozás kockázatát – adta hírül a Sciencealert.

Friss

Buffon visszatér oda, ahol kezdte

Következő klubja az a csapat lesz, ahol első profi mérkőzését játszotta, nem tervez továbbra se visszavonulni.

TOVÁBB OLVASOM ÖSSZEOMLÁS
Sándor Emese

Itt az ideje megbocsájtanod Skrillex bűneit: ezt hallgasd!

Manapság minden egyes héten követhetetlenül sok zene jelenik meg világszerte. Éppen ezért próbálunk segíteni az eligazodásban: minden héten összegyűjtjük az előző hét legérdekesebb megjelenéseit, hogy mindig képben lehess!

TOVÁBB OLVASOM ÖSSZEOMLÁS

Mutatjuk, mit ehetsz és mit nem lefekvés előtt

Mindnyájunkkal megeshetett az, hogy éhesek maradtunk lefekvés előtt. Ezzel nincs semmi gond, hiszen késő este is ehetünk egészséges ételeket, de meg is előzhetjük az esti éhséget.

TOVÁBB OLVASOM ÖSSZEOMLÁS
A figyelmetekbe ajánljuk