A korán kelés egyesek szerint csak a pacsirták kiváltsága, ám kis erőfeszítéssel bárki kiélvezheti előnyeit.


A korán kelés nehéz feladat, ám rengeteg előnnyel jár együtt. Ezekből gyűjtöttünk néhányat.

1. Több idő jut a testmozgásra

A napunkból rengeteg időt elvesz a munka, étkezés, kapcsolatok fenntartása, emiatt jól jöhet a reggeli plusz idő a testmozgásra. A sportolás endorfinokat szabadít fel testünkben, ami révén csökken a szorongásszintünk, jobban érezzük magunkat a bőrünkben, így jobban indul a nap is, amennyiben reggel iktatjuk be a testmozgást.

2. Javul az alvás minősége

A kutatások alapján azok az emberek, akik korán kelnek, korábban is fekszenek. Ez növeli az alvás minőségét. A jobb alvás jobb koncentrálóképességhez, magasabb energiaszinthez, az elhízás és krónikus betegségek veszélyének csökkenéséhez vezethet. A rossz alvás ezzel szemben negatív hatást gyakorol az immunrendszerre, így jobban kitesz minket a betegségek veszélyeinek, de elronthatja a libidónkat is.

3. Egészségesebb bőrhöz vezet

Az alvás megvonása pattanásokhoz, szem alatti karikákhoz, bőrhibákhoz vezethet. A kiegyensúlyozott alvás viszont kifejezetten jót tesz az ember bőrének. Ehhez hozzájárul az is, hogy azok az emberek, akik korán fekszenek és korán kelnek, hajlamosabbak beiktatni egy esti és reggeli bőrápolási rutint is.

4. Több idő marad a reggelire

Ha korábban kelünk, több időnk marad egy bőséges, egészséges reggeli előkészítéséhez és elfogyasztásához. Ez fontos ahhoz, hogy beinduljon metabolizmusunk és elég energiánk legyen a délelőtt folyamán.

Hogyan kelhetnénk fel korábban reggelente? Motiváljuk magunkat jutalmazással például. Legyen olyan ébresztőóránk, amin nincs szundi, emellett fontos az is, hogy egyből kikeljünk az ágyból ébredéskor. Szabadnapokon ugyanakkor megengedhetjük magunknak a lustálkodást.

(Forrás: Health Line)

A figyelmetekbe ajánljuk