Az utóbbi idők egyik legnagyobb szenzációja volt a tőzsdén, hogy egy csapat amatőr megcsinálta a valaha volt legnagyobb YOLO-befektetést: a Reddit egyik alfórumán összefogott rengeteg felhasználó, hogy egy nagyot koppintson a Wall Street orrára, és ezzel együtt megmentse a csődtől a GameStop nevű kiskereskedelmi számítógépboltot. Az egészből óriási sztori lett, felkapta az egész média, sőt, még Elon Musk is beszállt a buliba. Arról, hogy hogyan csinált pár lelkes fórumozó 1700 százalékos növekedést a GameStop árfolyamán, arról itt írtunk részletese, és még filmeket is ajánlottunk a Wall Street könyörtelen világáról.
A Reddit a jelenség hatására nem kisebb gesztust tett, minthogy egy öt másodperces reklámra elverte – állításuk szerint – az egész éves hirdetési költségvetésüket. Februárban.
Mindezt a Super Bowl hirdetési sávjában, ami az egyik legdrágábban értékesített reklámidő az egész világon. Nem véletlen, hogy az óriáscégek direkt erre az alkalomra gyártanak nagy költségvetésű, látványos kisfilmeket, amiket nézők milliói várnak a tévé előtt.
What just happened? https://t.co/DypRp6DeQt— Reddit (@Reddit) 1612743930
Épp ezért lógott ki látványosan az az öt másodperc, ami a Reddit reklámszerűsége volt. Mert az idő nagy részét egy olyan hosszú szöveg tette ki, amit ennyi idő alatt szinte lehetetlen elolvasni. Az írásban hosszan hálálkodott a fórum, és leírta, hogy az elmúlt hetek történései bebizonyították, hogy a kisemberek is képesek bármire, ha összefognak és közösségben gondolkodnak.