Az 5G-állomások miatt a pilóták nem látják rendesen a kifutópályákat leszálláskor

Kínos vita folyik az 5G-ről az amerikai telefonszolgáltatók és a Szövetségi Légügyi Hivatal között.


Az AT&T és a Verizon C-sávú spektrumengedélyeket szerzett az 5G spektrum bővítésére, mielőtt az FAA a pilóták biztonságával kapcsolatos aggályok miatt halasztást kért. A Szövetségi Hírközlési Bizottság jóváhagyása ellenére, amely a magasságmérők védelmére szolgáló, fel nem használt spektrumot is tartalmaz, az FAA lobbizik a kiterjesztett 5G sáv bevezetésének leállítása érdekében, mert félnek a repülőgépek interferenciájától.

Eredetileg mindkét vállalat december elején tervezte a további 5G bevezetését, de az FAA kívánságainak kielégítése érdekében egy hónapos késedelemben állapodtak meg. A jóváhagyást megelőző tanulmány során egyébként nem találtak bizonyítékot arra, hogy a C-sávú 5G zavarja a repülőgépek berendezéseit.

pixabay.com

A közelmúltban az 5G szolgáltatók kompromisszumot ajánlottak az FAA-nak, amely szerint az 5G-tornyok teljesítményszintje alacsonyabb lenne, különösen a repülőterek közelében, miközben az FAA tanulmányozza az 5G hatását a repülőgépek érzékelőire.

Most az FAA hivatalos biztonsági irányelveket adott ki a repülőgépek és helikopterek pilótái számára az 5G repülésbiztonsági berendezésekkel való interferenciájának kockázatáról. Az FAA konkrétan arról tájékoztatja a pilótákat, hogy bizonyos körülmények között, például rossz látási viszonyok között korlátozzák a rádiós magasságmérőkre való hagyatkozást, amikor olyan területeken repülnek, ahol 5G C-sávú jelek vannak. Az FAA az érintett területeken történő repülés előtt értesítést fog küldeni a pilótáknak.

(TheVerge)

A figyelmetekbe ajánljuk