Ritkán sikerült egy autógyártónak annyira betalálni egy autóval, mint a Mercedes-Benznek a legendás 300 SL Coupéval. Ez mégsem akadályozta meg a márkát abban, hogy tovább bütykölje a formatervet, és az 1954-től 1957-ig futó szériát egy kabrióvá alakítsa. Ez lett az 1957 és 1963 között gyártott SL Roadster.
Az RM Sotheby's aukciósháztól pedig egy 1957-es ezüst 300 SL Roadster most meg is vásárolható. Ugyan az új szériából hiányzik az ikonikus sirályszárnyas ajtó, de a teljesen felújított autó még mindig a század közepi autódizájn egy klasszikus darabja.
RM Sotheby's
Az 1954-ben bemutatott 300 SL Coupét minden idők egyik legszebb sportkocsijának tartják, de az érdeklődés egy idő után alábbhagyott a W194-es versenyautó utcai változata iránt. A Mercedes pedig új lendületet igyekezett adni a kocsinak. Hogy mivel? Levágták a tetejét.
RM Sotheby's
A gyártó mást is finomhangolt. Az autó karosszériáját és térvázát is át kellett alakítani az új dizájn miatt, amivel a legtöbb vásárlói panaszt sikerült kiküszöbölni. Ilyen volt például a jármű új, hagyományos ajtóinak küszöbének alacsonyabbra helyezése, ami nemcsak a be- és kiszállást könnyítette meg, hanem az utasteret is növelte. A pótkereket is áthelyezték a csomagtartó padlója alá, az üzemanyagtartályt pedig csökkentették, hogy növeljék a hasznos raktérfogatot.
RM Sotheby's
A szóban forgó 300 SL Roadsternek hat évtizedes élete során mindössze hat tulajdonosa volt. Nemrég, 2017-ben alapos felújításon esett át, és a márkára jellemző ezüst színben, klasszikus piros bőrbelsővel és fekete tetővel lett felruházva.
Még mindig ugyanaz motor hajtja, amellyel elhagyta a futószalagot. Mindez négyfokozatú kézi váltóval párosul, és akár 240 lóerőre is képes, bár elképzelhető, hogy az elmúlt évtizedekben nem feszegették az autó határait.
RM Sotheby's
A kocsi legmeghökkentőbb adata, hogy csupán százezer kilométer van benne.
A 300 SL Roadster nem csupán a 20. század egyik legjobb autója, de rendkívül ritka is. A Mercedes 1957-ben mindössze 618 példányt gyártott a modellből, amit további 1858 követte 1963-ig.
Ez meg is magyarázza, hogy az autó tulajdonosa miért kér 1,1 millió dollárt, azaz nagyjából 350 millió forintot érte.