Négy tipp a kínzó másnap ellen

Bár állítólagos másnapossági gyógymódokból nincs hiány, kezdve egy pohár savanyúságlétől a citrommal a hónaljba dörzsölésig, ezek közül kevésnek van tudományos alapja. Cikkünkben négy egyszerű, bizonyítékokon alapuló módszert mutatunk be a másnaposság ellen.


Reggeli

Unsplash / Akemy Mory


A kiadós reggeli fogyasztása – ami tudom, hogy sokaknak nehezére esik ilyenkor – az egyik legismertebb másnaposság elleni orvosság. Ennek egyik oka, hogy a jó reggeli segít fenntartani a vércukorszintet.

Bár az alacsony vércukorszint nem feltétlenül okozza a másnaposságot, gyakran társul hozzá. Az alacsony vércukorszint hozzájárulhat egyes tünetekhez is, mint például a hányinger, a fáradtság és a gyengeség.

Sőt, egyes tanulmányok azt is kimutatták, hogy a megfelelő vércukorszint fenntartása enyhítheti az alkoholfogyasztással járó egyes testi változásokat, például a sav felhalmozódását a vérben.

Alvás

Az alkohol alvászavarokat okozhat, és egyeseknél az alvás minőségének és időtartamának csökkenésével járhat.

Bár az alacsony vagy mérsékelt mennyiségű alkohol kezdetben elősegítheti az alvást, a tanulmányok azt mutatják, hogy a nagyobb mennyiség és a krónikus alkoholfogyasztás végül megzavarhatja a pihenést. S bár önmagában az alváshiány nem okoz másnaposságot, ronthat az állapoton.

A fáradtság, a fejfájás és az ingerlékenység mind olyan másnapossági tünetek, amelyeket súlyosbíthat az alváshiány.

Étrendkiegészítők

Unsplash

  • Vörös ginzeng: Egy tanulmány szerint a vörös ginzenggel való kiegészítés csökkentette a vér alkoholszintjét, valamint a másnaposság súlyosságát.
  • Fügekaktusz: Egy 2004-es kutatás bebizonyította, hogy a fügekaktusz-kivonat csökkentette a másnaposság tüneteit, és felére csökkentette a másnaposság súlyosságának kockázatát.
  • Gyömbér: A gyömbér barna cukorral és mandarinkivonattal való kombinálása számos másnapossági tünetet javított, beleértve a hányingert, a hányást és a hasmenést.

Nem mindegy mit iszol!

Egyes tanulmányok szerint a nagy mennyiségű kongenereket tartalmazó italok fogyasztása növelheti a másnaposság gyakoriságát és súlyosságát. A tequila, a whiskey és a konyak mind magas kongeneráltartalmúak, a legnagyobb mennyiséget a bourbon whiskey tartalmazza.

Az alacsony kongener-tartalmú italok közé tartozik, a gin és a rum, a vodka pedig szinte egyáltalán nem tartalmaz kongenereket. De természetesen ez nem azt jelenti, hogy ezek nem okoznak másnaposságot, csupán kisebb eséllyel lesz nagyon rossz az ember állapota egy elszabadult buli után.

A figyelmetekbe ajánljuk