Elon Musk néz maga elé.

Tizenkilenc Tesla-mérnök nyilvánosságra hozta a vállalat járműveiben használt Autopilot funkcióinak biztonságával kapcsolatos aggályait, mondván, hogy Elon Musk vezérigazgató nem volt eléggé őszinte a felhasználókra és az azok környezetére leselkedő kockázatokkal kapcsolatban.


A Tesla folyamatosan azt hangoztatja, hogy az Autopilot – az elektromos járművek emberi beavatkozás nélküli kormányzására, fékezésére és gyorsítására tervezett funkciók rendszere – a vezetés jövőjét mutatja be. Most azonban a vállalat saját mérnökei közül egy egész csapat – akik az elmúlt évtizedben mind a Teslánál dolgoztak–, azt mondták a New York Timesnak, hogy a rendszer teljesítménye nem teljesen győzte meg őket, és aggódnak, hogy Musk túl sokat ígért.

Ami miatt aggódom, az a szövegkörnyezet, amellyel a járművek képességeit leírják

– mondta Jennifer Homendy, a Nemzeti Közlekedésbiztonsági Bizottság elnöke.

A mérnökök mindegyike névtelenséget kérve beszélt a NYT-nak, mert megtorlástól tartottak.

A lap arról is beszámol, hogy a Nemzeti Közúti Közlekedésbiztonsági Hivatal vizsgálja a Teslát, miután legalább 12 olyan baleset történt, amelyben az Autopilotot használó autók parkoló vészkocsiba hajtottak, egy ember meghalt, 17 másik pedig megsérült. Családok és ügyfelek is perlik a vállalatot a halálos balesetek és az Autopilot hamis bemutatása miatt.

És a biztonsági problémák nem állnak meg az Autopilotnál. Éppen ma jelentette a Reuters, hogy az amerikai Értékpapír- és Tőzsdefelügyelet vizsgálatot indított egy bejelentő panasza miatt, miszerint a Tesla nem tájékoztatta megfelelően a részvényeseket és a nyilvánosságot a napelemes rendszer hibáival kapcsolatos tűzveszélyről.

Forrás: Futurism

A figyelmetekbe ajánljuk