Jamie Oliver változatos zabkása receptjét mi is kipróbálhatjuk reggelire.


Jamie Oliver zabkása receptjét vegetáriánusok is bátran használhatják. Elkészítése csupán negyedóra. A recept négy főt szolgál ki:

Hozzávalók

  • 160 g zabpehely
  • 600 ml tej, szójatej vagy víz

Elkészítés

Helyezzük a zabkását és a tejet vagy vizet egy nagy serpenyőbe, közepes lángon. Adjunk hozzá egy csipetnyi tengeri sót, majd fakanállal keverjük össze. 5–6 percig tartsuk a tűzön a lehető leggyakrabban kevergetve, hogy sima, krémes zabkását kapjunk.

Amennyiben kevésbé krémes, és folyékonyabb állagot szeretnénk elérni, addig adjunk hozzá még tejet vagy vizet, amíg meg nem kapjuk a kívánt állagot. Végül dobjuk fel a zabkását kedvenc friss gyümölcs-, dió- és magkombinációnkkal, ízlés szerint édesítve.

Variációk

A zabkásába keverhetünk reszelt almát és mézet. Ennek tetejére jöhet még egy kevés áfonya és juharszirup. Az almás változatot elkészíthetjük úgy is, hogy méz helyett juharszirupot teszünk a zabkása alapba, tetejére pedig pekándiót helyezünk. Egy másik variációban keverjünk fahéjat, mákot és juharszirupot a zabkásához, tetejére pedig tegyünk banándarabokat és pirított mandulát.

(Forrás: jamieoliver.com)


A figyelmetekbe ajánljuk