Fabio Viale olasz művész márványszobrokat készít – egy kis csavarral. A klasszikus másolatokat döbbenetes tetoválások borítják.
Fabio Viale előszeretettel nyúl olyan klasszikus műalkotásokhoz, amik túlmutatnak saját magukon, és a történelem során szimbolikussá, gyakran misztikussá váltak. Mint mondja, ahogy újraalkotja őket, közelebb kerül a nagy elődökhöz. Azonban nem egyszerű másolás, amit csinál: különc megoldásaival arra törekszik, hogy a néző perspektívát váltson, és leszámoljon az előítéleteivel.
Életteli hideg kő
„Amikor eldöntöttem, hogy tetoválni fogom a márványt, rájöttem, hogy fontos, hogy ne lefessem, hanem úgy vigyem fel a színeket, hogy behatoljon az anyag sajátosságának számító pórusokba. Csak így tudom elérni, hogy olyan legyen, mint a valódi tetoválás az emberi bőrön" – mesélte a Designboomnak.
Pokol a Laokón-szobron
A klasszicista szépség és a tetoválás mint kortárs jelenség találkozása számos változatban megjelenik Fabio Viale munkáiban. A Laokoón-szobor másolatánál megváltoztatta az eredeti szoborcsoport ikonográfiáját, fiai nélkül csak a központi trójai papot meghagyva. Ráadásul a férfin Giovanni da Modena 15. századi hátborzongató festménye jelenik meg, Dante Poklának jelenetével. Az eredeti kép a bolognai San Petronio bazilikában tekinthető meg.
Orosz börtöntetkók
Canova Venusának mérethű másolatánál keleti ornamentikát alkalmazott piros virágokkal, máskor az orosz börtöntetoválások összetett képi világa jelenik meg egy-egy kézfejen. Viale hangsúlyozza, hogy a tetoválások nem dekoratív célzattal, hanem provokatív szándékkal kerültek a szobrokra, hogy felülírják azt, ahogyan korábban a klasszikus szépségről gondolkodtunk.
Forrás: Designboom
Fordította: Tóbiás Lilla