A csúcstechnológiás HondaJet 2600 nevű prototípus a könnyű repülőgépek között egyedülálló, 13 kilométeres repülési magassággal büszkélkedhet.
A japán autóipari óriáscég leányvállalata kedden Las Vegasban, a Nemzeti Üzleti Repülési Szövetség BACE rendezvényén mutatta be a HondaJet 2600 Concept nevű új repülőgépét. Bár még csak prototípusról van szó, a Honda szerint a gép képes lesz átrepülni az Egyesült Államok teljes területét, amely egy könnyű repülőgép esetében példátlannak mondható– írja a RobbReport.
A vállalat a HondaJet2600 három jelentős újdonságát hirdeti: a szárnyak fölötti hajtóműtartó konfigurációt, a szénszálas kompozit törzset és a továbbfejlesztett Natural Laminar Flow technológiát az orrán és a szárnyain.
Ezeknek a tulajdonságoknak köszönhetően a gép hatótávolsága 4860 kilométer lesz, így ez lesz az első ilyen méretű repülőgép, amely képes lesz nonstop transzkontinentális repülésre az Egyesült Államokon keresztül – áll a sajtóközleményben. A maximális utazósebessége 450 csomó lesz, a repülési magassága pedig ebben a kategóriában egyedülálló, 47 000 láb (azaz körülbelül 13 kilométer a Föld felszíne felett).
Nem rossz egy olyan repülőgéptől, amely 20 százalékkal hatékonyabb lesz, és kevesebb szén-dioxidot bocsát ki, mint egy hasonló repülő.
Belül a három új moduláris elrendezés egyikét találjuk. A HondaJet2600 11 utas befogadására is lehetőséget ad, bár a terhelést öt főre kell korlátozni, ha a gépet a lehető leghatékonyabban akarjuk tartani. A pilótafülke fejlett repüléstechnológiával és elektronikával lesz felszerelve, beleértve az automatikus gázadást és az automatikus fékezést. Ezek a rendszerek megkönnyítik a jet vezetését, így ez lesz az első olyan transzkontinentális repülőgép, amelyet egyetlen pilóta is képes irányítani.
Ez a koncepció a teljes kabin teljes újratervezését igényelte. A fejtér 4,5 hüvelykkel magasabb és a kabin egy hüvelykkel szélesebb, mint a 420-asé. Az összes apró részlet egy másfajta élményt nyújt
– mondta Adam Gagnon, a Honda Aircraft vezető marketingigazgatója az NBAA-n a makett megtekintése során.
Ez a különleges gép magában foglalja a teljesen új üléseket, amelyek ergonomikusabb kialakításúak, mint az előző generációé, 180 fokban elforgathatóak és lábtartókkal rendelkeznek a kényelmes hátradőlés érdekében. A repülőgép hátsó része ágyazható, az ülések közötti lábtartók és egy könnyű matrac segítségével. Az új repülőgép elöl egy konyhával is rendelkezik, a törzs alján pedig hatalmas raktér található, köszönhetően annak, hogy a hajtóművek a szárnyakon helyezkednek el.
A HondaJet 2600 Concept lehetővé teszi a hatékony transzkontinentális repülést, új szintű kabinkomfortot és kapacitást kínál, és drámaian csökkenti a CO2-kibocsátást, az üzleti repülőgépek új generációját vezetjük be
– mondta Michimasa Fujino, a Honda Aircraft vezérigazgatója egy nyilatkozatban.
Bármennyire is izgalmasan hangzik a HondaJet 2600, egyelőre csak koncepció-modellről van szó. Hasonlóan az anyavállalat által bemutatott futurisztikusabb prototípusokhoz, egyelőre nem tervezik a jet sorozatgyártását.
Ennek ellenére ne lepődjünk meg, ha néhány érdekesebb ötlete, különösen az új hajtómű-konfiguráció bekerül a vállalat jövőbeli repülőgépeibe.