A Palantir 25 millió dollárt fektetett be a Faraday Future-be nem sokkal azelőtt, hogy az elektromos járművekkel foglalkozó startup júliusban tőzsdére került volna - derül ki a múlt hét végén benyújtott, korábban nem publikált SEC-dokumentumból – írja a The Verge.
Emellett a Faraday Future kereskedelmi szerződést írt alá a Palantir szoftverének használatára az adatbányász cég egyik legfrissebb SEC-bejelentése szerint. Egyik vállalat sem hozta nyilvánosságra, hogy a Faraday Future mennyit fizet, bár a Palantir beadványa szerint a szerződés négy és hat év közötti időtartamra szól. A két vállalat képviselői nem reagáltak azonnal a megkeresésekre.
A Palantir szerint a szoftverének az a célja, hogy "központi operációs rendszerként" szolgáljon olyan vállalatok számára, amelyeknek rengeteg adatot kell átvizsgálniuk.
Ügyfelei közé tartozott az amerikai vám- és határvédelmi ügynökség, amely a Trump-kormányzat idején a Palantir szoftverét használta a bevándorlók nyomon követésére, valamint a rendőrkapitányságok országszerte, amelyek a Palantir ellentmondásos prediktív rendőrségi szoftverét használták.
A Palantir befektetése része volt a Faraday Future-t tőzsdére vivő különleges célú felvásárló társasággal (SPAC) való egyesülés úgynevezett PIPE (Private Investment in Public Equity) részének. A PIPE lényegében egy olyan forrásbevonási kör, amely számos SPAC egyesüléssel egyidejűleg történik. A Faraday Future összesen mintegy 795 millió dollárt gyűjtött össze a PIPE során, amelybe más befektetők, például a Geely, Kína legnagyobb magánautógyártója is bekapcsolódott.
A Palantir PIPE-ben való részvétele csak a legutóbbi a vállalat azon befektetései közül, amely során olyan startupokba tolt bele egy nagy adag pénzt, amelyek SPAC-okkal való egyesülés előtt állnak (vagy álltak). Néhány ehhez hasonló esetben a Palantir a befektetést egy olyan megállapodással folytatta, amelynek keretében a szoftverszolgáltatásait eladta a szóban forgó vállalatnak. Egy beszámoló szerint az egyik robotikai startup 42 millió dollárt fizet a Palantirnak azért, hogy az adatbányászati cég 21 millió dolláros befektetését követően használhassa a szoftverét.
A Faraday Future elektromos járművei hihetetlen mennyiségű adatot fognak létrehozni – legalábbis akkor, ha egyszer megépülnek. A vállalat első járműve, az FF 91 SUV gyártása legalább 2022 júliusáig biztosan nem indul el. Amennyiben a későbbiekben elkezdődik a gyártási procedúra, az elektromos SUV-t szenzorokkal és kamerákkal pakolnák tele, mivel rövid távon egy fejlett vezetőtámogató rendszert, később pedig egy teljesen robotpilóta által vezérelt gépet akarnak létrehozni.
Az FF 91 belseje még inkább egy adatgeneráló gép lesz. Minden ülésen vannak kamerák, amelyek képesek arcfelismerést végezni és amelyek segítségével gyorsan lekérdezhetők a vezetők és utasok mindenféle kívánságai, például a személyre szabott alkalmazás- és médiatáruk, az általuk preferált üléspozíciók, klímabeállítások és még sok más dolog.