Az idén bemutatott Bacalar a Bentley első kétüléses autója 1930 óta. Mind a 12 darab teljesen egyedi példány, amelyet a vásárló bevonásával alakítanak ki, figyelembe véve az összes speciális kívánságát.
Az automobilizmus hajnalán az autóvásárlás leginkább a hintók beszerzéséhez hasonlított: az egyik műhelyből érkeztek a „lovak", vagyis az alváz és a hajtáslánc (motor, sebességváltó, tengelyek, kerekek, felfüggesztés, kormánymű), míg a karosszériát már egy másik vállalkozás szabta rájuk; a kettő külön szakmának számított. A luxusautók esetében azt követően is népszerűek maradtak a rendelésre készült, egyedi felépítmények, hogy bő száz évvel ezelőtt beindult a négykerekűek tömeggyártása.
A hagyomány ma is él, ahogy azt a Bentley legújabb modellje mutatja: a 12 darabos limitált szériában készülő Bacalar roadster a világ legrégebbi, jelenleg is működő karosszériaépítő műhelye, a Mulliner munkája. A ma már a Bentley kötelékébe tartozó manufaktúra a XVI. század óta szállít az egyedi mesterművekre vágyó (és azt megfizetni képes) ügyfeleknek – először hintókat, majd autókarosszériákat.
A 12 darabos limitált Bentley-széria mindegyik darabja mestermű
Bentley
A Bacalar sportosan elegáns külseje fényűző belső tért takar. A megmunkálás természetesen a legmagasabb minőséget képviseli, a bőrülések mindegyike 150 ezer kézi öltéssel készült. A felhasznált anyagokat a fenntarthatóság jegyében választották ki, ezért a fényezésnek a festékbe kevert rizshéjhamu kölcsönöz telt csillogás, a műszerfal fabetétei pedig ötezer éves, természetes módon konzerválódott mocsári tölgyből készültek. Opcionálisan kifejezetten a modellhez gyártott poggyászkészlet is jár az autóhoz, amelyet a 140 éves múltra visszatekintő olasz Schedoni készít.
A Bentley Bacalar 1,5 millió fontról indul
Az impozáns megjelenéshez illő menetteljesítményekről a márka W12-es, 6,0 literes turbómotorjának átalakított változata gondoskodik. A teljesítményt 695 lóerőre növelték, a maximális forgatónyomaték pedig 900 Nm, amit 8 fokozatú duplakuplungos váltó továbbít a 22 colos felniken futó kereke felé.
Az induló ár 1,5 millió font, de ezzel együtt már valamennyi példány elkelt – a Bentley ezért a jövőben is tervez hasonló projekteket.