Az egykori világhírű bokszoló adakozna a koronavírus elleni harchoz, s ezért megvásárolná a Barcelona stadionjának a nevét.
A koronavírus okozta gazdasági sokk a világ legjelentősebb labdarúgó klubjait is érinti: az FC Barcelona játékosain második körben sikerült átvernie a vezetőségnek egy új bérmegállapodást, melynek keretében keresetük hetven százalékát elvette a klub.
A klub számára a legnagyobb érvágást a meccseik közvetítésének elmaradása jelenti, a tévés jogdíjakból származó jövedelmük csillagászati összeget hoz a kasszába, ám a merchandising-ból és a napi jegybevételből származó bevétel sem elhanyagolható. A Marca spanyol sportlap számításai szerint a belépőkből összesített összeg egy-egy mérkőzésen simán meghaladja az egymilliárdot forintban, ám ez tényleg semmiség ahhoz képest, amit a klub globális léptékben termel.
2019 őszén azt a célt tűzték ki, hogy a klub a következő szezonban (2020-21) 1,1 milliárd fölötti nyereséget fog felmutatni – ezt már dollárban számoljuk!
A terv természetesen már a világjárvány első hírére füstbe ment, ezért kellett a futballisták bérét is szélsőséges mértékben csökkenteni. Az igazgatóság ennél tovább is megy, ha sokáig nem indul újra a spanyol bajnokság és a Bajnokok Ligája-sorozat: végső esetben néhány labdarúgót leszámítva (Lionel Messi, Marc- Andre Ter Stegen) szinte mindenkit kiárusíthatnak.
Kannabiszos Mike megérkezett
Most egy új bevételi forrás körvonalazódik, a Barcelona vezetése ugyanis a héten közölte, szeretné értékesíteni a stadion nevét a következő idényre. Bár a hivatalos közlés szerint az üzletből befolyt pénzt a koronavírus elleni küzdelemre fordítja a klub, azért ne törölgessük a könnyeinket, jut is, marad is, ez biztos.
A piacon elindult a csata azért, hogy mely vállalat tud CSR-kampányt indítani a Barca hátán felmászva, s „adakozna" stadionnévre. Az egyik cég nem másé, mint az egykori nehézsúlyú ökölvívó világbajnoké, Mike Tysoné. Legalább ennyire érdekes a vállalat portfóliója: a SwissX kannabisz alapú termékeket árusít világszerte. Honlapjukon ott virít a vadkenderes csokitól az olajon át a füves cigi is, mely szigorúan thc-mentes.
„Ez egy fantasztikus stadion, valami ilyesmit kerestünk, amikor felvetődött bennünk az adakozás gondolata. Cégünk kannabiszos termékek eladásával foglalkozik, az Európai Unión belül pedig Spanyolország az egyik legliberálisabb ország a vadkender fogyasztást illetően"
– magyarázta Alki David, Tyson üzlettársa cégük kandidálásának okát a goal.com-nak. Arra a kérdésre, hogy a cég profilja nem rontaná-e a Barca hírnevét, annyit felelt: „meglátjuk!"
David (jobbra) és Tyson rástartol a Barca stadionjáraTwitter/Dimbacrazy
A Manchester City stadionjának nevét megvásárló Etihad légitársaság több mint 19 millió eurót fizet évente a névhasználatért, a tavaly felépült Tottenham-aréna nevéért 25 milliót is elkérne a londoni csapat vezetése. A Barca viszont a világ legértékesebb sportklubja jelenleg, így elnöke bizonyára nem átall akár 30 millió eurót is elkérni Tysonéktól. Ez nagyjából másfél havi jegybevételnek felel meg.