A Ford új rendszere felismeri az óriásplakátokat, majd részletesebb információt nyújt róluk.
A Ford szabadalmaztatott egy új rendszert, amely a jármű kameráival észleli az óriásplakátokat, majd járműveken belüli hirdetésekként megjeleníti őket az autó információs kijelzőjén.
Az óriásplakátok általában könnyedén elérik azt, hogy a sofőr megkívánja a gyorséttermi ételt, vagy úgy érezze, meg kell állnia a közeli bevásárlóközpontban.
A hirdetőtáblák viszont nem tudnak olyan részletes információkat szolgáltatni, mint az elérhetőség vagy cím, de a meglévő feliratokat is nehéz megjegyezni, ha épp mellettük halad el valaki.
Ezt a problémát a Ford ezzel az új, szabadalmaztatott rendszerével próbálja megoldani.
A beépített kamerák manapság rengeteg jármű alapfelszerelésének képezik a részét, ezek vagy az önvezető funkciókat, vagy pedig a biztonságot, parkolást segítik.
Ezen kamerák felhasználásával a Ford a hirdetőtáblákat szeretné beolvasni, majd kivetíteni azt a képernyőre, ami a sofőr szemmagasságában helyezkedik el általában. Így akarják hosszabb ideig elérhetővé tenni a hirdetéseket, további információkkal ellátva a megcélzott vevőt.
A Ford potenciálisan akár együttműködhet reklámügynökségekkel vagy az óriásplakátokért felelős vállalatokkal is. De hogy működik majd az új technológia? Egy Whopper plakát után nagyobb eséllyel láthatunk a kijelzőn Burger King reklámokat, címeket, webhelyet, mivel a rendszer kulcsszavakkal dolgozik.
A jövőben valószínűleg fizetni kell majd a hirdetésmentességért, mivel előfordulhat, hogy a hirdetéseket megjelenítő autók olcsóbbak lesznek, így van ez az Amazon Kindle olcsóbb változatával is, ami rákényszerít minket a hirdetések megtekintésére.
(Forrás: Gizmodo)