Mámor és illatfelhő - Öt legendás parfüm, amelynek rendkívül érdekes története van
2021-09-18
Vannak olyan illatszerek, amelyeket szinte mindenki felismer egyedi aromájukról vagy gyönyörű üvegükről. De mi, vagy ki inspirálta az alkotásokat? Az alábbi cikkben öt olyan parfümöt mutatunk be, amelynek rendkívül érdekes története van.
Chanel
Nem sokkal később Chanel felkérte Ernest Beaux-t, a már befutott parfümkészítőt, hogy készítsen egy olyan illatot, amely tükrözi a divat modern megközelítését, így született meg az ikonikus N°5, amely a mai napig meghatározza a parfümkészítési trendeket.
Guerlain
Miután Jacques Guerlain elolvasta Shah Jehan és felesége, Mumtaz Mahal hercegnő szerelmi történetét az Ezeregyéjszaka című könyvben, úgy gondolta, hogy mindenképp szeretné életre kelteni a románcukat egy parfüm formájában.
Douglas
Az 1994-ben piacra dobott Eau de Toilette volt az első, amelyet valaha is egy zenei áruházláncban árultak (a CK One Amerika szerte a Tower Records üzleteiben volt kapható), és tömeges vonzereje minden idők egyik legkelendőbb illatává tette.
Fragrantica
Mivel úgy döntött, hogy minden nőnek rendelkeznie kell valamivel, amitől mesésen érezheti magát, megszületett a White Diamonds ötlete. Taylor parfümprofilját kiterjedt ékszerkollekciója és Bel-Air-i kertje inspirálta – ez olyannyira igaz, hogy minden egyes üveghez hatvanhét friss virágot használtak fel.
Yves Saint Laurent
1977-ben Yves Saint Laurent az 1977-es őszi-téli kollekciójával egy időben egy új illatot dobott piacra, amelyet Kína ihletett. Ez a pacsuli, a mirha és a vanília szokatlan keveréke volt. Saint Laurent felügyelte a teljes kreatív folyamatot, az illatválasztástól kezdve az üveg formáján át a sajtóanyagig (amelyet ő maga készített) és a reklámkampányig, amelyben Jerry Hall szerepelt, akit Helmut Newton fotózott.
Forrás: Town&Country