vadkempingezés

A vadkempingezés a sátrazás egy olyan formája, ami a hivatalos kempinghelyeken kívül, a természetben történik. Fontos tudnivaló, hogy nem minden európai országban legális az erdőben, hegytetőn vagy tengerparton való pihenés, és a kevésbé gyakorlott túrázók számára a zuhanyzó, áramforrás vagy étkezési lehetőség hiánya elsőre némi nehézséget okozhat, így azt tanácsoljuk, indulás előtt mindenki nézzen utána alaposan, hogy pontosan hová is készül. Ebben segítünk ezzel az összeállítással, amiben a 4 legjobb európai vadkemping-helyszínt mutatjuk be.

​1. Nærøyfjord, Norvégia

Norvégia a kontinens egyik legmegengedőbb országa, ami a vadkempingezést illeti. A megművelt földeken kívül lényegében bárhol felállíthatjuk a sátrunkat, így semmi akadálya, hogy egy érintetlen hegyvidéken vagy egy fjord mellett ébredjünk.

A skandináv ország egyik legszebb célpontja Nærøyfjord – a fjord partja csak vízen keresztül közelíthető meg, így nem valószínű, hogy sok kempingezővel találkozunk majd a meredek, vízesésekkel tarkított mészkősziklák tövében. A kajaktúrához a legjobb kiindulópont a Bergentől nem messze fekvő Gudvangen

evezés közben előfordulhat, hogy fókákat is látunk majd a vízben.

N\u00e6r\u00f8yfjord

Nærøyfjord

​2. Jón-szigetek, Görögország

Görögországot hajlamosak vagyunk felkapott, túlzsúfolt turistacélpontként felfogni, pedig a Jón-szigetek között több lakatlan területet is találunk – ezeket jellemzően alig látogatják a turisták, így tökéletes vadkemping-helyszínnek számítanak. Egy bérelt kajakkal vagy motorcsónakkal több szigetet is útba ejthetünk, amíg megtaláljuk a nekünk leginkább tetsző táborhelyet.

Thilia például egy apró, lakatlan sziget, tele homokos, erdővel körülvett partszakaszokkal, de a szomszédos Meganisin is van néhány idilli terület, például a Limonari-strand.

Fontos, hogy amennyiben a parton töltjük az éjszakát, a tengertől messzebb állítsuk fel a sátrunkat, nehogy arra ébredjünk, hogy elértek minket a hullámok.

Meganisi

​3. Ardnish-félsziget, Skócia

Az Egyesült Királyság többi részével ellentétben Skóciában a 2003-as földreformtörvény értelmében lényegében mindenhol legális a vadkempingezés. A nyugati partvidék leggyönyörűbb tájait az Ardnish-félszigeten találjuk, ahol lélegzetelállító kilátás mellett táborozhatunk, a magasabb pontokról például ellátni egészen az Eigg- és a Rum-szigetig.

A félszigeten nincsenek kiépített utak, ugyanis senki sem lakik a környéken, így a kirándulást a hihetetlenül csendes környezet teszi igazán széppé.

Ardnish-f\u00e9lsziget

Ardnish-félsziget

​4. Izland

Izlandpart menti régiója kifejezetten felkapott turistacélpont, eldugottabb részein viszont zavartalan vadkemping-élményben lehet részünk. A szigetországban szigorú szabályok vonatkoznak a sátrazásra – csak műveletlen földterületeken alhatunk egy-egy éjszakát abban az esetben, ha a közelben nincs kemping, és a földtulajdonos nem korlátozza ezt a tevékenységet.

A szabályok keretein belül azonban még mindig rengeteg lehetőségünk van egy többnapos kirándulásra, aminek során minden éjszaka máshol állítunk tábort.

Semmi akadálya annak, hogy egyik éjszaka egy kanyonban, másnap egy gleccser mellett, harmadnap egy erdőben, a negyedik este pedig egy tó partján aludjunk el.