A tejre és a tejből készült termékekre, mint egészséges tápanyagforrásokra hívja fel a figyelmet az Agrárminisztérium, az Agrármarketing Centrum és a Tej Szakmaközi Szervezet és Terméktanács együttműködésével megvalósuló kampány novemberben. Céljuk a minőségi tej és tejtermékek belföldi fogyasztásának ösztönzése, illetve a tudatos választás és vásárlás népszerűsítése.
Magyarországon évente folyamatosan emelkedik a tej és tejtermékek átlagfogyasztása, jelenleg éves szinten csaknem 60 liter tejet, és több mint 20 kg tejterméket fogyasztunk fejenként, ami azonban – főként tejtermékek tekintetében – elmarad az uniós átlagtól. A kampány éppen ezért a tej és tejtermékek fogyasztásának fontosságával, illetve pozitív élettani hatásaival ismerteti meg a lakosságot.
Tarpataki Tamás, az Agrárminisztérium agrárpiacért felelős helyettes államtitkára szerint a tejágazat az egyik legalapvetőbb ágazata a mezőgazdaságnak és az élelmiszeriparnak. Az ágazat a pandémia alatt és jelenleg is helyt tudott állni, ami a tejtermelőknek és a szakmaközi szervezeteknek köszönhető.
Az ágazat stabil működéséhez a szaktárca támogatása mellett elengedhetetlenek a terméktanács és az Agrármarketing Centrum ösztönző kampányai. Hozzátette, hogy a tej- és tejtermékek kiemelkedően fontosak a fejlődő szervezet számára, hiszen számos jótékony élettani hatásuk van.
A kampányt megvalósító Agrármarketing Centrum ügyvezetője, Ondré Péter kiemelte, „A tej? Az tej. – Minden ízében szeretjük" tejfogyasztást ösztönző, edukatív kampány célja a fiatalok és fiatal felnőttek informálása is.
Bannerekkel, PR-cikkekkel, social média-tartalmakkal, rádiós hirdetésekkel és influencer együttműködésekkel lesznek jelen az online térben. Emellett egy online játékot is fejlesztettek a jatek.tejsziv.hu oldalra, amely november 10. és 17. között lesz elérhető, valamint a kampány egyes elemeivel közterületeken is találkozhatnak, sőt óvodásoknak és iskolásoknak „Tejszív" kifestőt is készítenek.
A tejfogyasztás fontossága kapcsán kiemelte, a tej fehérjéi teljes értékűek, könnyen emészthetők és jól hasznosulnak. A jó minőségű fehérjék pedig megfelelő mozgásmennyiség mellett védik az izomrendszert, növelik az állóképességet és javítják az immunrendszer állapotát is.
Ásványi anyagok közül elsősorban a kalcium- és foszfortartalma jelentős, de található benne magnézium, nátrium és a testünk működéséhez szükséges egyéb mikroelemek is. Vízben és zsírban oldódó vitaminoknak is hasznos forrása, B1-, B2-, B12-vitamint, valamint A- és D-vitamint is tartalmaz.
A Tej Szakmaközi Szervezet és Terméktanács ügyvezető igazgatója, Harcz Zoltán elmondta, nyolc éve dolgoznak azért, hogy az általuk működtetett Közösségi Marketing Alap segítségével elősegítsék és ösztönözzék a fogyasztók több, gyakoribb és tudatosabb tej- és tejtermék fogyasztását, valamint a tejtermékek sokféleségének bemutatásával és megszerettetésével segítséget nyújtsanak az egészségtudatos táplálkozás kialakításában.
Az elmúlt év megpróbáltatásai kihívások elé állították a tejágazat valamennyi szereplőit, mind a tejtermeléssel, mind pedig a tejfeldolgozással foglalkozó gazdaságok működése nagy mértékben nehezedett. A mostani, általános költségnövekedéssel terhelt gazdasági környezetben minden segítség duplán számít a szektor számára, és minden egyes lépés egyben befektetés a jövőbe. Az ágazat valamennyi szereplőjét felelősségteljes együttműködésre ösztönzik, ami elengedhetetlen feltétele pozitív jövőképüknek.