1965 végén a mai London Heathrow repülőtéren egy Párizsból érkező kereskedelmi járat történelmet írt azzal, hogy elsőként landolt automatikusan. A repülőgép egy újonnan kifejlesztett rendszerrel volt felszerelve, amely kézi irányítás nélkül segítette a repülőgép útvonalát a landolásnál.
Ez is érdekelhet: Ez a szuperszonikus repülőgép képes lesz egy óra alatt New Yorkból Londonba repülni
Napjainkban ez nem újdonság, hiszen a legtöbb repülőgép automatikus leszállórendszerekkel vannak felszerelve, amelyek javítják a leszállás biztonságát nehéz időjárás vagy rossz látási viszonyok esetén.
Most, közel 60 évvel később a brazil repülőgépgyártó, az Embraer hasonló technológiát vezetne be a felszállásokhoz.
Az E2 Enhanced Take Off Systemnek nevezett technológia nemcsak a biztonságot javítaná a pilóták munkaterhelésének csökkentésével, hanem a hatótávolságot és a felszállási súlyt is növelné, lehetővé téve, hogy a repülőgépek messzebbre repüljenek – írja a CNN.
Olvasd el ezt is! Új időszak a repülésben: V-alakú repülőgép forradalmasíthat
A rendszer jobb, mint a pilóták. Ez azért van, mert mindig ugyanúgy teljesít. Ha 1000 felszállást hajtunk végre, akkor 1000 pontosan ugyanolyan felszállást fogunk kapni
– nyilatkozta Patrice London, az Embraer vezető teljesítménymérnöke, aki több mint egy évtizede dolgozik a projekten.
A cég már megkezdte a tesztrepüléseket, és célja, hogy 2025-ben megkapja a légügyi hatóságok jóváhagyását.