repülőgépek sorban

Bár minden légitársaság rendelkezik egyedi felfestéssel, a kereskedelmi repülőgépek nagy része mindig fehér. De vajon miért egyszínű az összes légi jármű? Alábbi cikkünkben több magyarázatot is adunk erre a kérdésre.


A fehér festék olcsó

Általában egy utasszállító festése 50 ezer és 200 ezer dollár közötti összegbe, vagyis 18-72 millió forintba kerül. A várható kopás esetén az újrafestés sem sokkal olcsóbb, a fehér festék azonban kevésbé mattul, így jóval költséghatékonyabb, mint bármilyen más szín.

Emellett az egységes fehér szintén jól jön, amikor a repülőgép tulajdonost vált.

Ekkor ugyanis elég a légitársaság logóját megváltoztatni, és már indulásra készen is áll majd a gép.

Ez is érdekelhet: Ha ezt a repülőt látjuk az égen, akkor nyugodtan megijedhetünk

A fehér szín hűti a járművet

rep\u00fcl\u0151g\u00e9pek fel\u00fcln\u00e9zetb\u0151l

Fotó: Shutterstock

A fehér segít visszaverni a napfényt, és minimalizálja a szükséges energiamennyiséget. A kompozit anyagokból készült modern légi járműveknek még nagyobb védelemre van szükségük a nap UV-sugárzása ellen, a fehér festék itt is megoldást jelent, magyarázza a Simpleflying.

Továbbá a jelenlegi 900 km/h körüli bevett sebességnél oda kell figyelni arra is, nehogy úgy felhevüljenek az alkatrészek, hogy azok veszélybe sodorják a fedélzeten tartózkodók életét.

Ezt is olvasd el! Miért nem mennek gyorsabban a repülőgépek?

A fehér szín biztonságos és a karbantartásnál is jól jön

A repülőgép fehérre festésével a karbantartó személyzet sokkal könnyebben észreveszi az esetleges sérüléseket – például az olajkiömlések, szivárgások, repedések és egyéb hibák azonnali felismerését és kijavítását.

A repülőgép fehérre festése ugyanakkor segít elkerülni a madarak becsapódását is, hiszen az állatok hamarabb érzékelik a rikító fehér színt.

Ugyanez elmondható a kutató- és mentőszolgálat kapcsán is, mivel a fehér törzs segít a mentőknek sokkal könnyebben észrevenni a baleset helyszínét.

A figyelmetekbe ajánljuk