Bár minden légitársaság rendelkezik egyedi felfestéssel, a kereskedelmi repülőgépek nagy része mindig fehér. De vajon miért egyszínű az összes légi jármű? Alábbi cikkünkben több magyarázatot is adunk erre a kérdésre.
A fehér festék olcsó
Általában egy utasszállító festése 50 ezer és 200 ezer dollár közötti összegbe, vagyis 18-72 millió forintba kerül. A várható kopás esetén az újrafestés sem sokkal olcsóbb, a fehér festék azonban kevésbé mattul, így jóval költséghatékonyabb, mint bármilyen más szín.
Emellett az egységes fehér szintén jól jön, amikor a repülőgép tulajdonost vált.
Ekkor ugyanis elég a légitársaság logóját megváltoztatni, és már indulásra készen is áll majd a gép.
Ez is érdekelhet: Ha ezt a repülőt látjuk az égen, akkor nyugodtan megijedhetünk
A fehér szín hűti a járművet
Fotó: Shutterstock
A fehér segít visszaverni a napfényt, és minimalizálja a szükséges energiamennyiséget. A kompozit anyagokból készült modern légi járműveknek még nagyobb védelemre van szükségük a nap UV-sugárzása ellen, a fehér festék itt is megoldást jelent, magyarázza a Simpleflying.
Továbbá a jelenlegi 900 km/h körüli bevett sebességnél oda kell figyelni arra is, nehogy úgy felhevüljenek az alkatrészek, hogy azok veszélybe sodorják a fedélzeten tartózkodók életét.
Ezt is olvasd el! Miért nem mennek gyorsabban a repülőgépek?
A fehér szín biztonságos és a karbantartásnál is jól jön
A repülőgép fehérre festésével a karbantartó személyzet sokkal könnyebben észreveszi az esetleges sérüléseket – például az olajkiömlések, szivárgások, repedések és egyéb hibák azonnali felismerését és kijavítását.
A repülőgép fehérre festése ugyanakkor segít elkerülni a madarak becsapódását is, hiszen az állatok hamarabb érzékelik a rikító fehér színt.