Starline metró

Az elmúlt években indított több tucatnyi vasúti útvonal megkönnyíti az európai országhatárokat átlépő utazást. Arról például, hogy a londoni St. Pancras pályaudvar 2030-ig megháromszorozná kapacitását annak érdekében, hogy új vonatjáratokat indíthasson Európa-szerte, itt írtunk. Egy koppenhágai vállalat nemrégiben bejelentett javaslata azonban sokkal ambiciózusabb tervet vázol fel a kontinens vasúti összeköttetéseivel kapcsolatban.


A dán 21st Europe hálózata 39 európai célállomást tervez összekötni – az Egyesült Királyságba, Törökországba és Ukrajnába is eljutó járatokkal. Közleményük szerint

a metrórendszerhez hasonlóan kialakított vonal megváltoztatja azt, ahogyan az európaiak saját kontinensüket látják.

A Starline névre keresztelt terv a kontinens széttöredezett, egyenetlen és gyakran lassú vasúti infrastruktúráját kívánja újjáépíteni, és a légi közlekedéssel vetekedő, ultragyors összeköttetéseket kíván bevezetni.

Tagadhatatlan, hogy egy egész Európára kiterjedő vasúti hálózat rendkívül népszerű lenne az utazók körében, valamint a közlekedés modernizálása felé is jó lépés lenne a bevezetése.

Ezt is olvasd el! Ennyibe kerül majd az 59 napos luxus vonatút, amivel bejárhatjuk az egész világot

A Starline tervezett \u00fatvonalai

A Starline tervezett útvonalai

Fotó: 21st Europe/Profimedia

Az új rendszer a becslések szerint 30 százalékkal gyorsabb lesz, mint a közúti és a jelenlegi vasúti közlekedés, hiszen a vonatok 300-400 km/h sebességgel száguldhatnak majd. Ez azt jelenti, hogy az utasok a jelenlegi egész napos utazás helyett alig több mint öt óra alatt juthatnának el Helsinkiből Berlinbe.

A Starline vonatai könnyen felismerhető mélykék színűek lesznek. A kocsikat nem osztályok, hanem a különböző igényeket kielégítő terek szerint osztják fel, így például lesznek csendes zónák a dolgozóknak, valamint családbarát részlegek is. A vonatok a nagyvárosok mellett épülő új állomásokra érkeznek majd. Az elképzelések szerint ezek kulturális csomópontok lesznek, ahol éttermek, bevásárlóközpontok, jól kialakított váróterek, valamint koncerttermek, múzeumok, sportlétesítmények és rendezvényterek is helyet kapnak.

Figyelmedbe ajánljuk! Belgiumból utaznál Olaszországba éjszakai vonattal? Mostantól lehetséges!

Ahogy a Euronews is írja, a vállalat szerint ahhoz, hogy a Starline európai rendszerként működhessen, megfelelő munkaügyi megállapodásokra, műszaki szabványokra és biztonsági előírásokra lenne szükség. Ez azt jelenti, hogy a mozdonyvezetők, a karbantartó személyzet és az állomások munkatársai közös európai keretrendszerben kapnának képzést, ami a munkavégzés helyétől függetlenül biztosítaná az üzemeltetés egységességét. Ez egy rendkívül ambiciózus javaslat, de a vállalat szerint 2040-re megvalósulhat.

A figyelmetekbe ajánljuk