4 kéktúra-útvonal, ha nem a lakásban töltenétek a hosszú hétvégét

Többnapos túrához, de többszöri, rövidebb távokhoz is – akár a hosszú hétvégén – szuper kikapcsolódás lehet, ha az Országos Kéktúra állomásait választjuk úti célul.

Putnok–Bódvaszilas: 24. szakasz

Putnok és Bódvaszilas közötti 63,9 km-es szakaszon az országunk izgalmas karsztvidékét ismerhetjük meg. A fennsíkokkal, mély völgyekkel, különösen meredek, szinte falakat képző hegyoldalakkal együtt izgalmas útvonal. A túra érinti a Mohos-tavakat, illetve egy aprófalvas környéket, míg meg nem érkezünk Aggtelekre. Itt a Baradla-barlang lenyűgöző cseppkőformációit, a karsztosodott mészkőtakaró gyomrát is megtekinthetjük, ha tartunk egy kis szünetet.

Hosszú kilométerekkel később a hagyva Szádvár romjaihoz mászhatunk fel, a lenyűgöző kilátást követően a Cserehát határán ér véget a túra.

Ez is érdekelhet: Ezért kellene rendszeresen túráznod – ennyi kalóriát égetsz el egy óra alatt

Becske–Mátraverebély: 19. szakasz

Becske és Mátraverebély között a Cserhát legszebb részét csodálhatjuk meg, a mintegy 73,9 km hosszú túra során. A kirándulás a Szanda-várrom csúcsáról indul, ahol megcsodálhatjuk a Cserhát gyönyörű panorámáját. Ezt követően Nógrádsipek érintésével a vulkáni csúcsok közé emelkedünk, ahonnan kis kitérővel már Dobogó-tető kilátását élvezhetjük. Ha már itt járunk, semmiképp se hagyjuk ki Hollókő várát és festői Ófaluját, mielőtt a remetebarlangok érintésével Mátraverebélyre érkezünk.

Rozália téglagyár–Dobogókő: 15. szakasz

A Kéktúra 15. szakaszán szinte végig, vagyis 22,8 km hosszan erdei terepen túrázhatunk, így egész végig élvezhetjük a természet közelségét. A Rozália téglagyártól indulva az út a Teve-szikla, valamint a Kevélyek után a Dera-szurdok gyönyörű vidéke vezet minket a Visegrádi-hegységbe.

Itt, a Dunakanyarban találkozhatunk először igazán zárt hegyvidékkel, amelynek vulkanikus formakincse, összefüggő, alig lakott erdőtömbje egészen más hangulatot kelt, mint a Dunántúl tájai. Végül a Zsivány-sziklákat érintve jutunk el Dobogó-kőre.

Tapolca–Badacsonytördemic: 5. szakasz

Ha a Tapolca közelében járunk, akkor ezt a szakaszt nem érdemes kihagyni. A Balaton-melléki tanúhegyek között barangolva találkozhatunk a több millió éves vulkanizmus hatásaival, de a Szent György-hegy csodáit, a közeli kápolnákat és Szigliget várát se felejtsük ki a látnivalókból. Végül pedig a Badacsonyra érkezve pihenhetünk, ahol akár egy isteni bort is megkóstolhatunk a helyi pincészeteknél.