Tom Clausen / Shutterstock
október 07., 2025  ●  Utazás
Hamu és Gyémánt

Ingyen sör és bor minden járaton – új korszak indul ennél a légitársaságnál

Ősztől minden turistaosztályon utazó ügyfél ingyen sört, bort és harapnivalót kap az Air Canada járatain. A montreali székhelyű vállalat ezzel az első és egyetlen észak-amerikai légitársaság, amely az egész hálózatán – belföldön és nemzetközi útvonalakon egyaránt – elérhetővé teszi az ingyenes alkoholos italokat.

Az Air Canada bejelentése különösen szembetűnő, ha összevetjük amerikai versenytársaival: az American, a Delta és a United csak bizonyos táv felett kínál ingyen italokat, míg a fapados szereplők – például a Spirit, a Frontier vagy a JetBlue – minden esetben fizetőssé teszik az alkoholt.

Scott O’Leary, a légitársaság hűségprogramokért és termékfejlesztésért felelős alelnöke szerint a döntés annak felismeréséből született, hogy az étel- és italszolgáltatás az utaselégedettség egyik legfontosabb tényezője. Mint mondta, a poggyászdíjak csökkentésével szemben a fedélzeti italok ingyenessé tétele nagyobb értéket képvisel az utasok szemében. A légitársaság azokra is gondol, akik valamilyen okból nem fogyasztanak alkoholt: a Heineken 0.0 bevezetésével az Air Canada lesz az egyetlen észak-amerikai légitársaság, amely alkoholmentes opciót kínál a járatain, írja a Euronews.

A döntés persze nem örvend felhőtlen fogadtatásnak, hiszen az elmúlt években egyre több a fedélzeti incidens, amelyek jelentős része pont az alkoholnak tudható be. A Nemzetközi Légi Szállítási Szövetség (IATA) adatai szerint 2017-ben még csak minden 1053. járaton történt rendbontás, 2023-ra viszont már minden 480. úton.

Az esetek több mint negyedében alkoholfogyasztás állt a háttérben. Szeptember végén például egy Ryanair-járatot kellett a London Luton repülőtérről Alicante felé eltéríteni, miután több ittas utas is agresszívvá vált, míg korábban egy Málaga–London easyJet-járatot töröltek a fedélzeten kialakult alkoholgőzös rendbontás miatt. Az Air Canada döntése tehát egyszerre jelent ügyfélbarát gesztust és kockázatot is: a fedélzeti vendéglátás egy új korszakba lép, miközben az iparág egyik legérzékenyebb problémájával, az ittas utasok viselkedésével is szembe kell majd nézniük.

Nyitókép: Illusztráció / Tom Clausen / Shutterstock

A legfontosabb hírekért iratkozz fel hírlevelünkre!

Hozzáférhetőségi eszközök