5 vitamin, amit szinte kötelező szedned ősszel

Az ősz és a tél kevesebb napfényt, hűvös éjszakákat, sok esőt és az influenzaszezont hozza magával. Azonban segíthetsz magadom, hogy egész télen jól érezd magad és energikus legyél. Íme 5 fontos táplálékkiegészítő, amelyek segíthetnek abban, hogy tavaszig fitt és egészséges maradj.


​C-vitamin

A C-vitamin segít az immunrendszer felépítésében és az immunitás erősítésében a téli hónapokban. Csökkenti az oxidatív stresszt és véd a szabad gyökök ellen.

Napi 200 mg C-vitamin bevitele segíthet csökkenteni a megfázás és az influenza tüneteit. Azonban nem szabad elfelejteni, hogy egész évben nélkülözhetetlen a szervezet számára.

​D-vitamin

A D-vitaminhoz elsősorban közvetlen napfényből jutunk, télen ez pedig sokkal nehezebb. Azokon a napokon, amikor sötétben hagyod el a házat, és sötétben érsz haza, a D-vitamin szinted nagyon alacsony lehet, ami miatt fáradtnak és gyengének érezheted magad. Segít még a csontok megerősítésében és az agyban lévő jó közérzetet keltő hormonok növelésében.

​B-vitamin komplex

A B-vitamin komplex elősegítheti a vörösvérsejtek növekedését, javíthatja az energiaszintet, biztosíthatja az egészséges agyműködést, illetve segítheti az emésztést. Ha télen gyakran érzed magad lomhának és fáradtnak, akkor lehet, hogy szükséged van egy kis B-vitamin-komplexre.

Omega 3

Az Omega 3 a sejtmembránok előállításához szükséges, ezért kritikus fontosságú a szervezet minden sejtjének egészségének megőrzésében. Az Omega 3 zsírsavak egészséges szintje csökkenti a betegségek kockázatát és a gyulladást. De segít még a memória és az agyi teljesítmény fejlesztésében. Az Omega 3 hiánya fáradtsághoz, száraz bőrhöz, hangulatingadozáshoz és depresszióhoz vezethet.

​Probiotikumok

Mindannyian tudjuk, hogy a probiotikumok segítik az emésztést és fokozzák a bélrendszer egészségét, télen pedig ez rendkívül fontos. A bélben lévő jó baktériumok segítenek a fertőzések leküzdésében.

A figyelmetekbe ajánljuk