Levelek az esőben.

Ahogy szép lassan haladunk a téli hónapok felé, egyre hamarabb sötétedik az ég. Ez sokak számára kifejezetten nyomasztó lehet, mivel az emberek jelentős része hajlamos elhagyni magát az év leghidegebb hónapjai során. Az alábbi cikkben öt olyan tippet mutatunk be, amellyel könnyedén megőrizheted a mentális egészségedet az őszi és a téli időszakban is.


Csökkentsd a fényhiányt!

Ahogy a nappalok rövidülnek, és a napfény minimálisra redukálódik, a szervezetedben csökkenhet a szerotoninszint. A szerotonin egy olyan kémiai anyag az agyban, amely befolyásolja a hangulatot.

Az Amerikai Pszichológiai Társaság szerint az Egyesült Államokban a téli depresszióban szenvedő, becslések szerint félmillió ember számára ma már általánosan felírják a fényterápiát, az úgynevezett fototerápiát. Azoknak, akiknek a tünetei enyhék, a szabadban töltött idő – esetleg egy egyórás séta –, vagy a nagyobb beltéri napfényterápia segíthet.

Tölts annyi időt természetes fényben, amennyit a napirended (és az időjárás) megenged! Ha felhős az ég, és kevés a természetes fény, mindig jó ötlet némi D-vitamint bevinni, hogy a szervezeted hozzájuthasson azokhoz a tápanyagokhoz, amelyeket a téli napfény nem tud biztosítani.

A megfelelő mennyiségű alvás létfontosságú

Shane/Unsplash

Amikor délután fél ötkor besötétedik, a testedben ketyegő biológiai óra azt sugallhatja számodra, hogy itt az idő lefeküdni. A változás ellenére azonban fontos, hogy fenntartsd a rendszeres, kiegyensúlyozott alvási rendedet. A sötét égbolt és a hideg időjárás miatt könnyen álmosnak érezheted magad, és elkezdhetsz vágyakozni az extra téli szunyókálás után, ami megszakított alvással töltött éjszakákhoz vezethet.

Mindfulness és meditáció

Ha a napszegény időszámítás lehangol, a mindfulness-stratégiák, például a meditáció vagy a jóga alkalmazása segíthet az érzéseid azonosításában és a hangulatod javításában. A mindfulness-szel való munka lehetővé teszi, hogy érzéseidet becsatornázd, és ítélkezés nélkül vizsgáld a gondolataidat.

Sportolj napközben!

Dmitrii Vaccinium/Unsplash

Amennyire csak tudod, napközbenre időzítsd az edzéseket, és próbálj meg a szabadban lenni. A napközbeni testmozgás segít endorfinokat termelni a szervezetben, amelyek pozitív érzéseket váltanak ki. Emellett a mozgás felturbózhatja a napközbeni energiaszintedet, amely hozzájárulhat a hatékony esti pihenéshez.

Találj magadnak egy új hobbit!

A hideg időjárás és a sötét délutánok miatt nehéz lehet olyan elfoglaltságot találni, ami ébren tart.

Az egyik stratégia, amit megfontolhatsz, hogy keresel egy új hobbit, amelyet otthonról is végezhetsz. Néhány javaslat: kötés, kézműveskedés, új nyelv tanulása és írás. A legjobb dolog ezekben az opciókban, hogy mindegyik elvégezhető az otthonodból, és még a leghidegebb és legsötétebb napokon is ad némi örömöt és elfoglaltságot.

Forrás: Clarity Clinic

A figyelmetekbe ajánljuk