A Robb Report szerint a robotaxi a jelenlegi szabályok alapján nem működhet legálisan az amerikai utakon. És még ha az akkumulátoros autó meg is kapná az engedélyt, a vállalat által évente gyártható példányszám erősen korlátozott lenne.
Ez is érdekelhet! Elon Musk szerint nem kizárt, hogy repülni is tud majd az új Tesla
A Cybercab múlt heti bemutatóján Elon Musk szokásához híven rózsás képet festett cége első önvezető járművéről. Leírt egy kormánykerék és pedálok nélküli autót, amely két utast úgy tud elvinni a kívánt célállomásra, hogy egyiküknek sem kell semmit sem tennie. Azt is hozzátette, hogy szerinte a gyártás 2026 vége előtt megkezdődhet, bár elismerte, hogy néha „kicsit optimista az időkeretekkel kapcsolatban."
Az azonban hiányzott Musk előadásából, hogy valódi utalást tegyen arra, hogy minek kell történnie ahhoz, hogy a Cybercab gyártásba kerüljön és az amerikai utakra kerüljön. Először is, a vállalatnak be kell tanítania a Full Self-Driving (FSD) szoftverét, hogy ténylegesen vezesse magát, amire a neve ellenére még mindig nem képes.
Jelenleg a technológia csak második szintű autonómiát kínál, ami azt jelenti, hogy képes önállóan működni, de az emberi vezetőnek továbbra is figyelnie kell, és készen kell állnia arra, hogy bármikor átvegye a járművet.
Amit Musk leírt, az egy ötödik szintű autonómiával működő jármű, így még van hova fejlődni.
Olvasd el ezt is! Több százezer fát vágtak ki a Tesla új gyára miatt
Musk nem foglalkozott a járművet érintő szabályozási akadályokkal sem. A Nemzeti Közúti Közlekedésbiztonsági Hivatal (NHTSA) nem engedélyezi a kormánykerék és egyéb vezetői kezelőszervek nélküli járművek közlekedését az Egyesült Államok útjain.
Van rá esély, hogy a Tesla felmentést kaphat, de még ha így is lenne, akkor sem gyárthatna évente 2500 Cybercabnél többet. Ha pedig az EV olyan széles körben elterjedne, ahogy Musk elképzeli, a vállalatnak évente jóval több egységet kellene piacra dobnia.