Baktériumok.

Illusztráció.

Soha nem látott méretű baktériumot fedeztek fel a tudósok

A tudósok által lehetségesnek tartott elméleti határértéknél legalább két nagyságrenddel nagyobb baktériumot találtak a francia Karib-tengeri Guadeloupe szigetcsoportban. Ez a valaha felfedezett legnagyobb baktérium.

Ez ötezerszer nagyobb, mint a legtöbb baktérium. Hogy kontextusba helyezzük, ez olyan, mintha egy ember találkozna egy másik emberrel, aki olyan magas, mint a Mount Everest

– mondta Jean-Marie Volland, a Lawrence Berkeley Nemzeti Laboratórium tudósa egy nyilatkozatban.

Több egyetem kutatócsoportja nemrégiben számolt be az óriássejttel kapcsolatos eredményeiről a Science című folyóiratban. A fehér, centiméteres baktériumok az emberi szempilla alakjára és méretére hasonlítanak, és szabad szemmel is láthatóak. Eredetileg 2009-ben fedezték fel őket vizes mangóligetekben, de a szóban forgó élőlény még ezeken is túltesz.

A felfedezés megrázta a tudományos világot, szinte az összes, ehhez hasonló kutatásokkal foglalkozó lap címlapon hozta le a sztorit.

Sokan felteszik a kérdést, miszerint mit is jelent pontosan egy óriásbaktérium az emberiség számára. Bár a tudósok nem tettek említést arról, hogy az új organizmus veszélyes-e, tovább fogják tanulmányozni.

Fontos megjegyezni, hogy nem minden prokarióta káros az emberre, sőt, néhány még hasznos is. Ráadásul a nagy baktériumokat állítólag könnyebb megsemmisíteni.

Forrás: Futurism