Egy bizarr elmélet szerint furcsa emberszerű lények élhetnek a Föld belsejében

Az évszázadokkal ezelőtt megcáfolt „Üreges Föld” elméletnek még a 21. században is sikerül követőket szereznie magának. Sőt, a gondolatmenet atyja szerint akár emberek is élhetnek a bolygónk belsejében.

2007-ben egy férfi el akart utazni az Északi-sarkra, hogy rábukkanjon a Föld középpontjába vezető „kapura”. A dologgal csak az volt az egyetlen probléma, hogy a misszió alapját adó elméletet 1774-ben megcáfolták.

Na de mégis honnan jöhetett az ötlet? Edmond Halley 1692-ben egy tanulmányában megállapította, hogy a Föld üreges. Szerinte a bolygó mágneses mezeje azért változik, mert a lábunk alatt három „belső héj” helyezkedik el, amelyeknek saját mágneses pólusai vannak.

Ez is érdekelhet: Tényleg egy ősi bolygó maradványai rejtőznek a lábunk alatt?

A néhai tudós azt hitte, hogy ezek a rétegek valamilyen mágneses anyaggal vannak kibélelve, és így maradnak fenn, mondván a mágnesesség erősebb erő a gravitációnál.

Ez azonban még semmi a legvadabb elképzeléséhez képest, miszerint nemcsak önálló rétegek, hanem hozzánk hasonló emberek is rejtőzhetnek odalent.

Mivel ma már természetesnek vesszük, hogy a Föld egyike a bolygóknak, és mindannyian okkal feltételezhetően lakhatóak... Miért is gondolnánk akkor furcsának, hogy ez a hatalmas anyagtömeg csak a felszínének támogatására szolgál? Miért ne feltételezhetnénk inkább, hogy azt a mindenható bölcsesség úgy rendezte el, hogy az élőlények számára olyan nagy felületet biztosítson, amely az egésznek a kényelmét és biztonságát szolgálja? Mi magunk is, a városokban, ahol helyszűkében vagyunk, általában sok emeletet építünk egymásra, és így sokkal nagyobb számú lakosnak adunk helyet

– írta Halley.

Ez az elmélet mai szemmel nézve számos okból teljes képtelenségnek hangzik, azonban nagyon úgy tűnik, hogy az 1744-es hivatalos cáfolat – egy skóciai hegy segítségével kiszámolták a bolygónk sűrűségét – ellenére még a 21. században is hisznek Halleynek.

Végül pedig érdemes pár szót ejteni a már említett 2007-es kalandorról, akinek az expedíciója végül azért akadt meg, mert lemondták a hajóútját.

Forrás: IFL Science