Csontváz.
Shutterstock

A most megtalált állat csontváza lehet a legrégebbi, amit valaha ismertünk

Hatalmas esőzés mosta felszínre minden idők legrégebbi dinoszaurusz-csontvázát

A dinoszaurusz-csontvázak mindig is lázban tartották a tudósokat, hiszen rengeteg információt meg lehet tudni azokból a fosszíliákból, amik fennmaradtak. A Live Science most egy olyan, nemrégiben megtalált leletről számol be, amely egyrészt a véletlennek köszönhetően bukkant fel, másrészt pedig minden bizonnyal a valaha talált legősibb lelet.

Napokig tartó, heves esőzés mosta felszínre annak az állatnak a csontjait, amit a szakemberek jelenleg is vizsgálnak és amiről azt gondolják, hogy az eddig talált legősibb dinoszaurusz-csontváz. A Brazília déli részén, João do Polêsine város mellett előkerült leletről egyelőre annyit állapítottak meg a tudósok, hogy a Herrerasauridae családhoz tartozott, ami a 65 millió évvel ezelőtt kihalt állatok közül is az egyik legrégebbi dinoszaurusznak számít.

Ez is érdekelhet! Úgy tűnik, a dinoszauruszok kihalásának köszönhetjük a bort

A tudomány jelen állása szerint ezek az állatok nagyjából a késő triász környékén, tehát 230 millió évvel ezelőtt népesítették be a Földet és még a kor vége előtt ki is haltak.

A mostani állatról az elsődleges vizsgálatok azt állapították meg, hogy körülbelül 233 millió évvel ezelőtt élt, így ezzel ez lett minden idők legrégebbi dinoszaurusz-csontváza, amit valaha találtak. A tudósok szerint a csontok szinte tökéletes állapotban maradtak fent, ami alkalmassá teszi őket arra, hogy alaposabban is megvizsgálják őket és így feltérképezzék, hogy milyen lehetett az élet több százmillió évvel ezelőtt.

Az, hogy a most megtalált csontvázak egy már ismert fajhoz tartoznak-e, vagy egy teljesen új, eddig nem is ismert fajt fedeztek fel a kutatók, egyelőre még kérdéses.

Ezt is olvasd el! Újabb kutatás bizonyítja, hogy bőven van még mit tanulnunk a T-rexekkel kapcsolatban

A maradványok segítségével megérthetjük a régi talányt, vagyis azt, hogy hogyan is alakultak ki valójában a dinoszauruszok. Ha tisztább képet kapunk arról, hogy hogyan lettek egyes fajokból véresszájú predátorok, akkor érthetőbbé válik az is, hogy hogyan alakult a tápláléklánc

– idézi a portál az egyik kutatót, Rodrigo Temp Müllert, aki azt is elárulta, hogy a mostani leletből arra következtetnek, hogy a megtalált egyed nagyjából 2,5 hosszú lehetett, de ezek az állatok ennél nagyobbra is nőhettek.

A területen, ahol a dinoszaurusz-csontvázra bukkantak rendkívül heves esőzések nehezítik meg a fosszíliák feltárását. A Live Science arról számol be, hogy a környéken eddig 182 ember vesztette életét a szokatlan időjárási körülmények miatt, a tudósok pedig versenyt futnak az idővel, hogy időben kiemeljék a teljes csontvázat.