A Tesla már több luxusautót regisztrált, mint a Mercedes-Benz.
Minden jel arra mutat, hogy a Tesla nem csak az akkumulátoros járművek terén számít félelmetes versenytársnak. A márka a luxusautók piacán is egyre inkább meghatározó szereplővé válik. Az Experian új piaci adatai szerint Elon Musk EV-óriása az év első kilenc hónapjában megelőzte a Mercedest a luxusautó-regisztrációk tekintetében az Egyesült Államokban. Mi több, a vállalat egyre közelebb kerül az ország két legkelendőbb luxusmárkájához, a BMW-hez és a Lexushoz.
Az új jelentés 2021 első három negyedévére vonatkozik. Szeptember végéig 213 708 Mercedes-Benz SUV-t, crossovert, szedánt és sportkocsit regisztráltak Amerika-szerte. Ugyanebben az időszakban 230 855 Teslát állítottak forgalomba, amivel az amerikai vállalat kiszorította a német autógyártót a luxusautó-gyártók top 3 helyezettje közül.
Ezzel az összpontszámmal az elektromos EV-gyártó még mindig a BMW és a Lexus mögött áll, de a különbség messze nem áthidalhatatlan. Szeptemberig összesen 259.237 új BMW-t regisztráltak, míg a japán luxusmárka 245.864 eladott négykerekűvel büszkélkedhet. Az év utolsó negyedéve azonban hagyományosan jó időszak a luxusautó-gyártók számára, köszönhetően az ünnepi akcióknak, így tehát elképzelhető, hogy változni fog az állás.
A Tesla felemelkedése közel sem számít meglepetésnek. Az ellátási lánc problémái és az emelkedő matricaárak ellenére 2021 egy fantasztikus év volt a gyártó számára. Egy múlt havi jelentetés szerint, az Egyesült Államokban regisztrált összes elektromos autó 66 százalékát (vagyis nagyjából kétharmadát) Elon Musk vállalata adta.
Forrás: RobbReport