mentőhajó
Wikimedia

Ilyen is van: egy régi mentőhajóból varázsolnak luxusjachtot

A lenyűgöző átépítéseiről és átalakításairól ismert holland hajógyártó vállalat, az Icon Yachts egy régi, nem túl jól felszerelt tengeri mentőhajóból egy félelmetes felfedező jachtot varázsolt.



A Project Master névre keresztet hajó terveit először a szeptemberi Monacói Yacht Show-n mutatták be, de már most javában zajlanak a munkálatok, hiszen az átalakítani kívánt hajó a több mint egy hete megérkezett az Icon hollandiai Harlingenben található hajógyárába.

A szóban forgó vontatóhajó először a Havila Tigris nevet viselte, és a norvég Kleven Verft szállította 2001-ben, mielőtt 2007-ben eladták és átkeresztelték Ocean Nessre. Legutóbb a skóciai Aberdeenben működő Atlantic Offshore Rescue flottájának tagja volt, de hamarosan a „világ egyik legképzettebb kutatóhajója" lesz, amint az Icon elkészül vele.

Icon Yachts

Az átalakításhoz a hajógyár a világhírű tervezőt és hajóépítészt, Espen Øinót kérte fel. Bár az eredeti hajó alapjai 95 százalékban megmaradnak, az Ocean Ness további négy méterrel fog gyarapodni, így a teljes hossza 70 méter lesz.

A hajó néhány kényelmi funkcióval is bővül.

Az igényes szuperjacht-tulajdonosoknak tervezett Master 12 vendég számára kínál szállást két VIP-kabinban, három kétágyas kabinban és egy óriási tulajdonosi lakosztályban, amely nagyjából 140 négyzetméteres. A hajó kabinjai akár 19 fős személyzetet is elbírnak. Emellett egy tágas főszalon található padlótól a mennyezetig érő ablakokkal, valamint jakuzzi, spa, szauna és edzőterem.

Icon Yachts

Ahogy azt a szuperjachtoknál megszokhattuk, a Master is fel lesz szerelve „játékokkal". Köztük kis tengeralattjárók és más vízi járművek teljes arzenálja, amelyeket a hajó két 11 méteres darujával lehet majd vízre helyezni.

A hajóban egy 40 négyzetméteres expedíciós területet és egy helikopterfedélzetet is kialakítanak, amelyet szórakoztató célokra lehet használni, amikor éppen nem egy helikopter foglalja a helyet.

Icon Yachts

Az átalakított hajóval lényegében bárhova el lehet majd jutni. A hírek szerint 14 csomós végsebességgel és 11 ezer kilométeres hatótávolsággal rendelkezik majd. A Mastert hibrid tolóhajtóművekkel is felszerelik, amelyekkel 7 csomós sebességgel lehet csöndesen haladni. De a Robb Report szerint az is elképzelhető, hogy teljesen hibrid meghajtást kap majd

Az Icon szerint a Master 2023-ban már kész is lesz, hogy kihajózzon vele boldog, új tulajdonosa.

A figyelmetekbe ajánljuk