Bár a mozik fontos szerepet játszanak a popcorn forgalmazásában, a járvány miatti bezárások ellenére nem fogyasztottunk kevesebbet belőle.
Míg a világjárvány idején a mozik bezárása a popcorn eladásokat csökkentette, addig a népszerű snack mikrózható formája iránti kereslet új rekordokat döntött Európa legnagyobb gyártója szerint, számolt be róla a Haszon. A Natais egy kis családi vállalkozás, amely a délnyugat-franciaországi dombok között fekszik, a távolban pedig a hófödte Pireneusok láthatók.
A jelenlegi vezérigazgató, Michael Ehmann által 1994-ben alapított popcorngyártó 140 alkalmazottat foglalkoztat, és 65 millió eurós éves forgalmával jelenleg az európai piac közel 40 százalékát birtokolja. A vállalkozás elárulta, hogy a egészségügyi válsággal a mikrózható popcorn iránti kereslet robbanásszerűen megnőtt.
A lezárások idején az emberek az otthoni mozizásokhoz egyre több kukoricát vásároltak, vélhetően amolyan vigasztalásként, amiért nem tömhetnek magukba kukoricát mozikban. A Natais 2020-ban több mint 200 millió zacskó popcornt adott el Európában, 2021-ben pedig 207 milliót.
Ahogy a Haszon cikke felhívja a figyelmet rá, a járvány előtt is a büfében kapható kajákban volt az igazi pénz a magyar mozik számára. A Cinema City például úgy csinált 2018-ban közel 7 milliárdos forgalmat a büféiben, hogy az eladott áruk beszerzési értéke mindössze csak 2,1 milliárd forint volt. A járvány azonban alaposan megtépázták bevételeiket.