playboy logó

A Playboy is elindult a virtuális térbe.


Nehéz időszakon megy keresztül a Playboy. Hugh Hefner 2017-es halála mellett a magazinnak még az üzletpolitikáján is állandóan alakítania kellett a társadalmi normák megváltozása és internet elterjedése miatt.

Az elmúlt időben nem is ment jól a magazin, végül odáig fajultak a dolgok, hogy 2020 márciusában a vezérigazgató, Ben Kohn bejelentette, a Playboy tavaszi száma lesz az utolsó nyomtatott szériája a magazinnak.

Ezzel egy 66 éves korszak zárult le. A változó igényeket jól jelzi, hogy a Playboy legkelendőbb száma az 1972-es, novemberi kiadás volt, a maga 7 161 561 eladott példányszámával. A magazin ettől még nem szűnt meg: a Playboy jelenleg is elérhető, digitális formában.

A cég kisebb arculatváltáson is átesett az elmúlt években. Hefner halála után egy évvel Kohn bejelentette, hogy a cég ezentúl nem médiavállalatként, hanem brand-menedzsment cégként fog üzemelni. Ez az arculatváltás egyből visszaköszön a honlapon, illetve a vezérigazgató legfrissebb bejelentése is ezt tükrözi, amelyről a Haszon számolt be.

Hiába az átalakulás, a márka továbbra is több milliárd dolláros forgalmat generál, melynek nagy része a tengerentúlon értékesített licencelt termékek révén folyik be a céghez. Kohn elmondta, hogy az üzleti modell már nem sokáig húzza, ezért változtatni kell.

Ehhez mérten a vállalat a közelmúltban 11 953 darab egyedi digitális műalkotást, azaz NFT-t dobott piacra. A Rabbitars nevű kollekcióról van szó, amely rajzfilmszerű nyuszi karaktereket tartalmaz. A Rabbitarokhoz az OpenSea kereskedelmi platformon lehet hozzájutni. Ezek az NFT-k exkluzív ajánlatokat, ajándékokat és válogatott metaverzum élményeket is kínálnak.

A magazin a cég egyik terméke volt. De valójában a nyuszifej az, ami dollármilliárdokat ér, és nem reprodukálható. Ha belegondolunk abba, hogy mit képvisel ez a márka marketing és márkaismertség szempontjából, nagyjából 100%-os ismertségünk van a világon mindenhol

- idézi a Haszon Kohn szavait, aki hozzátette, hogy

10 millió olyan tartalom van az archívumunkban, amelyeket NFT-k formájában piacra dobhatunk az idő előrehaladtával

A vezérigazgató nem elégszik meg az NFT-kkel, az ikonikus Playboy-villát is fel akarja támasztani. Nem is akárhol

A villát először a metaverzumban fogjuk újraépíteni, mert úgy gondolom, hogy így globális közönséget érhetünk el. Ez a tagsági tervünk részét képezi. Amint ez megtörtént, elérhető közelségbe kerül, hogy a fizikai világban is villákat építsünk.

– mondta Hugh Hefner utódja.

A Haszon hozzáteszi, hogy a Playboy már több virtuális bulit is rendezett a Decentraland nevű metaverzumban, de leendő kúriája helyszínét még nem nevezte meg.

A figyelmetekbe ajánljuk