Egyre nagyobb iparág fűződik az elektromos autók köré, a Volkswagen a közeljövőben azonban két üzemében is visszafogja a villanyautók gyártását. A német vállalat a döntés okának főként a csökkenő európai keresletet és az egyre szűkülő állami támogatásokat nevezte meg.
A vállalat szóvivőjének közlése szerint:
a Volkswagen visszafogja az ID.3 és a Cupra Born elektromos autói gyártását a fő EV-gyárnak számító Zwickauban október 16-ig. Továbbá az előbbi összeszerelése a drezdai Glaeserne Manufakturban is szünetelni fog a következő két hétben.
Ezt is olvasd el! Nagy hatótáv? Nagy méret? 14 e-autó országúti használatra (x)
Ez pedig az ottani munkaerő leépítésével is jár. Zwickauból 269 ideiglenes dolgozót bocsátanak el – pontosabban nem kapnak új szerződést a lejáró egyéves kontraktusuk után.
A magyarázat az elmúlt hónapok csökkenő érdeklődése az európai kontinensen, amely a jelenlegi árakon is meglátszik.
A csökkenő kereslet hátterében pedig a megugró energia-, megélhetési- és hitelköltségek állnak. Továbbá keresletcsökkentő hatása lehet a még mindig bizonytalan töltési infrastruktúrának, amellyel kapcsolatban Németországban nemrégiben hoztak meg egy határozatot.
Emellett a keresletcsökkenéshez hozzájárulhat, hogy Németországban a kormány megszünteti a vállalati flottákban használt elektromos járművek támogatását. Ez azért lényeges, mert jellemzően a céges autós megrendelések adják a Zwickauban VW márkájú elektromos autók gyártásának a 70 százalékát – írja a Haszon.
Ez is érdekelhet: Az elektromos angolnák inspirálták az első akkumlátorokat
„Ég a ház”
Fotó: Shutterstock
Ezekkel a szavakkal fejezte ki a helyzetet a közelmúltban a Volkswagen vezérigazgatója. Thomas Schäfer, arról beszélt egy céges – elektromos autókról szóló – gyűlésen, hogy „ég a ház és sok minden forog kockán a következő időszak kapcsán."
A vállalat nem titkolt célja, hogy belátható időn belül globális piacvezetővé váljon ebben az ágazatban.
Túl magasak a gyártási költségeink, valamint elszálltak az új EV-technológiára és a gyártási infrastruktúrára fordított összegek. Továbbá a járműveink árát is csökkenteni kényszerültünk az elmúlt hónapokban, az egyre keményebb piaci verseny miatt. A struktúráink és folyamataink még mindig túl bonyolultak, lassúak és rugalmatlanok
– foglalta össze a cég problémáit a vezérigazgató.
Schäfer szerint sorsdöntő és kemény időszak következik a Volkswagen életében. Ennek orvoslására nagyjából 11,2 milliárd dollárnyi (nagyjából 4200 milliárd forintnyi) kiadáscsökkentő programmal állt elő a következő hároméves időszakra.