Two middle age business workers smiling happy and confident. Working together with smile on face hand giving high five at the office

Ezzel az egyszerű módszerrel jobb vezetők lehetünk

Válj jobb vezetővé azáltal, hogy megtanulsz jó hallgató lenni mások mondanivalójára.


Három tulajdonság teszi a vezetőket jó hallgatósággá: kíváncsiság, alázat és rugalmasság. A kíváncsiság azt jelenti, hogy őszintén érdeklődik mások nézőpontja iránt. Nyitott elmével csodálkozik rá a dolgokra. Az alázat azt jelenti, hogy tudod, hogy nem tudsz mindent, és nem teszel úgy, mintha tudnál. Tiszteled és keresed azt, amit mások tudnak. A rugalmasság azt jelenti, hogy hajlandó vagy kérdezni, képes vagy meghallgatni azt, ami esetleg kényelmetlenül érint, és szégyenérzet nélkül beismered a hiányosságaidat.

Aztán ott van a gyakorlat. A legjobb vezetők sokat hallgatnak, és tanfolyamokon, coachingon és kollégák visszajelzéseinek kérésén keresztül folyamatosan tökéletesítik képességeiket. Tudják, hogy a hallgatás tanuláshoz vezet. Így hozzák létre a vezetők a szereteten alapuló Amare-kultúrát. 7 Amare módja annak, hogy jó megfigyelővé és figyelmes hallgatóvá válj és szeretettel vezess.

Építs rugalmasságot. Képzeld el, hogy olyan dolgokat osztanak meg veled a munkáddal kapcsolatban, amelyeket nem szívesen hallasz, aztán vegyél egy mély lélegzetet, és kezdd újra, amíg nem reagálsz. Ez a bátorság a gyakorlatban. Szerezz egy alapszintet. Kérdezd meg a kollégákat, akikben megbízol, hogy jó hallgatóságként tapasztalnak-e téged. Először azonban tudasd velük, hogy az igazságra vagy kíváncsi, hogy biztonságban van és lehet nyugodtan őszinte.

Figyeld meg, hogyan viszonyul az ő nézőpontjuk ahhoz, ahogyan te látod magad. Ezután néhány rögzített beszélgetésnél kövesd nyomon, hogy mennyi időt töltesz hallgatással és beszélgetéssel. Gyakorold a csodálkozást. Amikor végiggondolsz egy problémát, gondold végig, milyen más okok és megoldások létezhetnek. Ezután kérdezzen meg néhány embert, hogy ők hogyan látják. Emellett gyakorold a hallgatást, mert valóban arany. Például foglald össze röviden a másik személy mondandóját és kérdezz rá, hogy jól érted-e.

Figyelj az érzelmekre. Lépj túl a tartalmon, és összpontosíts arra, hogy az emberek hogyan fejezik ki magukat. Figyelj a szavaik árnyalataira, a testbeszédükre és a hangszínükre. Ha nem vagy biztos benne, hogy milyen érzelemről van szó, csodálkozva és tisztelettel kérdezz rá. Figyeld meg, mi zajlik le benned, amikor hallgatod mások beszédét. Figyelj oda a figyelmedre, arra, hogy mi vonja el a figyelmedet, mi az, ami miatt csatlakozni akarsz a beszélgetéshez aktívan, és mi az, ami boldoggá vagy dühössé tesz.

Állandóan térj vissza az elméddel a teljes odafigyeléshez. Ez egy életre szóló gyakorlat! Mutass példát az értelmes hallgatásra. Bátoríts másokat is erre. Adj eszközöket, hogy az emberek képessé váljanak a sikeres hallgatásra, és tedd azt a szervezeti kultúra normájává. A hallgatás az egyik legnagyobb ajándék, amit embereinek és vállalatának adhat.

(Forrás: Inc.)


A figyelmetekbe ajánljuk