122 lóerőt bír a legújabb Lada Niva

Az új modellt már régóta ígérgetik, de a fejlesztés végre célvonalba ért: április 5-én – sokak örömére – elindult az új Lada Niva Sport forgalmazása. Az autó ára 7,3 millió forintnak megfelelő rubelnél kezdődik.


A 17 colos kerekeken gördülő gépezet az eddiginél sokkal nagyobb teljesítményű motort kapott. A normál Nivában lévő 1,7 literes szívó benzinmotor 83 lóerős és 129 Nm-es teljesítményéhez képest a Niva Sport 1,6 literes 16 szelepes egysége 122 lóerős, illetve 151 Nm-es teljesítményt nyújt. Míg a végsebesség 142-ről 162 km/h-ra nőtt, a 0–100-as gyorsulást 17 helyett akár 11,8 másodperc alatt elvégzi. Az ötfokozatú kézi váltós, magas alapfelszereltségű Niva egyébként jelentősen drágább az 1,06 millió rubelen (4,5 millió forint) nyitó normál Nivánál.

Az orosz gyártó elektromos autóval is újít: tavaly volt hír, hogy az AvtoVAZ elkezdte felvenni a Lada e-Largus elektromos autók rendeléseit, mely modellnek teher- és személyszállító változatait is árulják. Érdekesség, hogy az autó alapja a Dacia Logan régi egyterűje, olvasható a Haszon oldalán.

Az elektromos teherautónak 45,7 kWh kapacitású akkumulátora van, a személyszállító változat pedig két, összesen 61 kWh kapacitású akkumulátorral van felszerelve. A hatótávolság 320, illetve 420 kilométer. Az autó alapváltozata 15 millió forintnál (3,9 millió rubel) kezdődik.

​És mi lesz a régi Ladákkal?

Jó hír az autótulajdonosoknak, hogy egy jó állapotú, akár több mint 40 éves KGST autót ma már milliós összegekért is eladhatunk. A régi modellek közül főleg a Trabant, a Lada és a Moszkvics a legnépszerűbbek, hiszen ezek sok autógyűjtőt érdekelnek, és akár több millió forintot is kifizetnek. Egy szakértő szerint a KGST autók árskálája 30 ezer és 7 millió forint között mozog. A gyűjtői célok miatt akár rosszabb állapotú járművet is érdemes lehet megvásárolni és felújítani, hogy értékük még tovább növekedjen az évek múltával is.

A figyelmetekbe ajánljuk