Dacia Spring Extreme
Fotó: Shutterstock

Íme, a legalacsonyabb fogyasztású elektromos autók a magyar piacon

Bár az elektromos autóknál általában a hatótávot tüntetik fel a legfontosabb mérőszámként, ezeknél a járműveknél is fontos odafigyelnünk a fogyasztásra. A német Auto Bild nemrégiben ebből a szemszögből tesztelte le az európai piacon kapható legnépszerűbb modelleket.


Ahogy a Haszon kiemeli, a német újságnál csak azokat a teszteredményeket vették figyelembe, amelyek 10 Celsius-fok feletti hőmérsékleten születtek, ennél hidegebb időben ugyanis a hatótáv jelentősen csökkenhet. Egy 155 km hosszú – városi, országútból és autópályából álló – útvonalon mérték meg az e-autók fogyasztását és hatótávját.

Az adatok alapján egyértelmű, hogy jelenleg nincs alacsonyabb fogyasztású elektromos autó a Magyarországon 9,5 millió forinton nyitó, 65 lóerős Dacia Spring Extréménél – a modell 100 kilométeren 15,4 kWh-t fogyaszt, cserébe hatótávja meglehetősen alacsony, mindössze 174 km.

A második 16,5 KWh-val a francia DS 3 E-Tense, amely 360 kilométert tud megtenni, a harmadik pedig a 16,7 kWh átlagfogyasztású és 284 kilométeres hatótávú Fiat 500e lett.

Fiat 500e

Fiat 500e

Fotó: Shutterstock

Utánuk következik az Opel Astra Electric (16,8 kWh, 321 km), az MG 4 Electric (17 kWh, 385 km), a VW ID.3 (17,6 kWh, 358 km), a Kia Niro EV (17,6 kWh, 360 km), illetve a Mercedes EQT 200 (17,8 kWh, 264 km).

​Néhány további autó adatai:

  • BMW ix1: 19,1 kWh és 369 km-es hatótáv,
  • Tesla Model 3: 20,6 kWh és 410 km-es hatótáv,
  • BYD Seal: 21,9 kWh és 451 km-es hatótáv,
  • Audi Q8 e-tron 55: 26,7 kWh és 447 km-es hatótáv,
  • Mercedes-AMG EQS 53: 35,6 kWh és 288 km-es hatótáv.


A figyelmetekbe ajánljuk