Bár egy japán márka végzett az új rangsor élén, nem arról a vállalatról van szó, amire a legtöbben számítanának. Az autógyártó azt a BMW-t taszította le az első helyről, amely két éven át számított a legnépszerűbb márkának, írja a Drive.
A Consumer Reports független amerikai fogyasztóvédelmi nonprofit szervezet, mint minden évben, 2024-ben is kiadta autópiaci rangsorát. A napokban publikált listában 32 autógyártót értékeltek olyan szempontok alapján, mint például a megbízhatóság, a fenntartási költségek, a vásárlói elégedettség, a teszteredmények és a biztonság.
A rangsorba a márkák által gyártott összes autóval kapcsolatos vásárlói tapasztalatok beleszámítottak, így az új modellek mellett a használt járműveknek is komoly súlya volt a végső eredményben.
Idén kisebb meglepetésre egy olyan márka végzett a lista élén, ami ezelőtt még soha: az összesített első helyet a Subaru nyerte el, a két éven át listavezető BMW-t maga mögé utasítva.
Subaru Outback
Fotó: Shutterstock
A 2023-as ötödikről a harmadik helyre lépett elő a Lexus, ezzel egyben a megbízhatósági rangsor élén áll. Az Audi hat helyet lépett előre, így a hatodik helyen zárt – a Mazda viszont hat helyet csúszott vissza, egészen a 14. pozícióig. Érdekesség, hogy a Teslaa 18., a Mercedes a 23., a Volkswagen pedig a 26. helyen végzett.
Ha tovább olvasnál: Nullkilométeres autót vennél? Ezekkel a modellekkel rendkívül sokat buksz az első 5 évben
A Consumer Reports friss rangsora:
- Subaru
- BMW
- Lexus
- Porsche
- Honda
- Audi
- Kia
- Hyundai
- Toyota
- Inifini
- Mini
- Acura