Az előkelő, 550-0036 alvázszámú tétel, a Bonhams aukcióján március 3-án került felajánlásra a floridai Fernandina Beach Golf Clubban. A kétajtós kupé egyike a valaha készült mindössze 90 példánynak, amely négykerék-független felfüggesztéssel és hidraulikus dobfékekkel rendelkezik.
Az eredeti négysebességes kézi vezérlésű transaxle a helyén maradt, a legendás motorépítő, Billy Doyle által készített korhű, 547-es típusú, négykamrás motor mellett. A gyönyörű aerodinamikus külső a német Wendler Karosserie karosszériagyártó keze munkája.
Vitathatatlanul az egyik legfontosabb Porsche-modell, az 550 Spyder volt a márka első versenyautója, amely 1953-ban debütált. Karosszériáját a Ferry Porsche által tervezett 1948-as Porsche 356/1 prototípus után alakították ki, de a járművet sebessége és mozgékonysága emelte az autóipari legendák közé.
A versenyautó számos európai versenyen indult, többek között a híres németországi Nürburgringen és Hockenheimben. Első versenyén, az 1954-es Mille Miglián az osztályelső és az összesített hatodik helyet szerezte meg, majd a Carrera PanAmericana versenyen harmadik lett.
Az árverésre bocsátott 1955-ös modellt az autót 50 éve őrző, ismeretlen tulajdonos adta át a Bonhamsnek. A szóban forgó személy – aki Porsche-rajongó volt – 1972-ben vásárolta meg az autót, de hiányzott belőle a motor. Billy Doyle-t bízták meg a 90-034-es számú motor beszerzésével és újjáépítésével, az 550 Spyderbe való beépítésével. Az így kapott 1498 köbcentiméteres malom ugyanolyan méretű, mint az eredeti, de 25 lóerővel több fékteljesítményt nyújt.
Az 1955-ös Porsche 550 Spyder végül 4 185 000 dollárért kelt el.
Forrás: Robb Report