Senkit nem érdekelnek a Netflix játékai

Közvélemény kutatások szerint az előfizetők 99 százaléka talán nem is tudja, hogy a streamingszolgáltató videojátékai léteznek.


Immáron két éve lesz annak, hogy a Netflix elkezdte nagyszabású nyomulását a játékiparban, de úgy tűnik, nem igazán vált be. Az Apptopia elemzőcég friss eredményei szerint a szolgáltatás felhasználóinak 99 százaléka még soha nem nyúlt egyetlen videojátékhoz sem a platformon – írja a Wired.

A Netflix az elmúlt negyedévben mintegy 970 ezer előfizetőt veszített, de nem valószínű, hogy a játékosok toborzásával tudja visszaszerezni őket. A statisztikákból ugyanis kiderült, hogy a platformon lévő játékoknak átlagosan 1,7 millió napi felhasználója van, ez pedig a Netflix 221 milliós előfizetői bázisának töredéke. Az említett játékok letöltéseinek száma összesen mintegy 23,3 millió.

A technológiai óriásoknak a játékokba való belevetése aligha újdonság. Az Amazon és a Google is próbálkozott már, azonban a pénzzel rendelkező nagyvállalatok legnagyobb igyekezetük ellenére sem tudták brutális erővel sikerre vinni a játékokat.

Egy videójáték-birodalom létrehozásához sokkal több kell. Olyan csapatok kemény munkájára és tehetségére van szükség, amelyek a maroknyi független alkotótól a több száz fejlesztőig terjedhetnek. Még ha tisztességes játékokat is készítenek, mint a Netflix, akkor is több kell néhány címnél ahhoz, hogy az embereket kicsalogassák a PlayStation, Switch, Steam vagy Xbox ökoszisztémából.

A probléma egy része,– legalábbis a Netflix esetében– a tudatosságról szólhat. Annak ellenére, hogy a vállalat olyan cégeket vásárolt meg, mint az Oxenfree-t készítő Night School Studio és a Dungeon Boss fejlesztő Boss Fight Entertainment, a cég játékba való befektetése nem látszik meg azon, ahogyan a játékokat marketingeli és népszerűsíti. Hiszen a Netflix alig tudatta a felhasználókkal, hogy egyáltalán léteznek.

Könnyű lenne azt mondani, hogy a streaming óriás azért nem nyeri meg az embereket, mert a kínálatuk rossz, de nem így van. Az olyan címek, mint az Into the Breach című sci-fi stratégiai játék és az Exploding Kittens kártyajáték, olyan bevált slágerek, amelyek más platformokon is jól teljesítettek. A vállalat streaming-univerzumait bővítő eredeti alkotások, mint például a Stranger Things játékai, beépített rajongói bázissal rendelkeznek. A kritikusok pedig pozitívan nyilatkoztak.

Így lehet, hogy játékoknak csak nem adtak elég időt arra, hogy teret nyerjenek.

A figyelmetekbe ajánljuk